صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 04
کد خبر: ۹۷۶۸۲

تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودرو / سود برندگان ثبت نام ایران خودرو و سایپا چقدر است؟

برندگان ثبت نام ایران خودرو سایپا تا به امروز توانسته اند خودروهای درخواستی خود را با فاصله قیمتی بالا از بازار  خریداری کنند.

به گزارش راهبرد معاصر طی سال های 1399 و 1400 ایران خودرو و سایپا طرح های فروش خودرو متعددی را برگزار کردند. در طرح های ثبت نام ایران خودرو و سایپا خودرو ها بر اساس قیمت کارخانه و مصوب به متقاضیان ارائه می شود. این در حالی است که قیمت کارخانه خودرو با قیمت بازار خودرو گاه فاصله بیش از دو برابری دارد. به همین دلیل است که سود برندگان ایران خودرو و سود برندگان سایپا گاه بیش از 100 درصد است. با این حساب جمع سود برندگان ثبت نام خودرو ایران خودرو و سایپا طی امسال و سال گذشته را می توان مبلغ کلانی دانست.

 

 

 جدول تفاوت قیمت مصوب و بازار خودروهای ایران خودرو و سایپا

 

نام خودرو قیمت مصوب قیمت بازار  میزان سود
پژو پارس LX )TU۵) ۱۴۵.۷۹۵.۰۰۰ تومان ۲۹۰ میلیون تومان حدود ۱۴۵ میلیون تومان (۱۰۰ درصد)
پژو ۲۰۷ دنده دستی ۱۸۱.۱۷۳.۰۰۰ تومان ۳۲۰ میلیون تومان حدود ۱۳۹ میلیون تومان (۷۷ درصد)
سمند EF۷ دوگانه سوز ۱۳۹.۵۶۶.۰۰۰ تومان ۲۸۵ میلیون تومان حدود ۱۴۵ میلیون تومان (۱۰۵ درصد)
تیبا صندوقدار ۱۰۰.۶۳۰.۰۰۰ تومان ۱۴۰ میلیون تومان حدود ۴۰ میلیون تومان (۳۹ درصد)

 

 

 

استقبال از طرح های فروش خودرو ایران خودرو و سایپا

اختلاف قیمت بالا کارخانه و بازار از دلایل اصلی استقبال مردم از طرح های ثبت نام خودرو ایران خودرو و سایپا است. به عنوان مثال تفاوت قیمت پژو پارس LX )TU۵) بازار و کارخانه حدود 145 میلیون تومان است. قیمت کارخانه این خودرو کمی بیش از 145 میلیون تومان است و قیمت بازار آن حدود 290 میلیون تومان. همان طور که می بینید قیمت بازار پژو پارس LX )TU۵) دو برابر قیمت کارخانه است. با این حساب برندگان این خودرو در طرح فروش سود 100 درصدی نصیبشان می شود.

 

 

همچنین قیمت سمند EF۷ دوگانه سوز در بازار 285 میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت مصوب این خودرو 139 میلیون و 566 هزار تومان است. به عبارت دیگر قیمت بازار این خودرو 145 میلیون تومان بیشتر از قیمت مصوب است . با این حساب برندگان این خودرو سود 105 درصدی کسب می کنند.

 

 

فیلم/ سود برندگان قرعه کشی خودرو

 

 

شرایط ثبت نام خودرو ایران خودرو و سایپا

بر اساس قوانین طرح های فروش خودرو ایران خودرو سایپا برندگان قرعه کشی 5 روز فرصت دارند تا وجه علی الحساب اعلامی سایپا و ایران خودرو را از طریق سایت های فروش اعلامی واریز کنند و مابقی وجه در زمان های اعلام شده دریافت می شود. همین موضوع یکی دیگر از مزیت هایی است که می تواند سود بسیاری برای برندگان ثبت نام خودرو داشته باشد چرا که لازم نیست وجه مورد نیاز را به یکباره  واریز کنند. امکانی که هنگام خرید از بازار خودرو کمتر برای خریدار پیش می آید. البته از سوی دیگر بدقولی های سایپا و ایران خوردو در تحویل خودرو در موعد اعلام شده شیرینی این سود را به کام خریداران تلخ می کند.

 

مطالب مرتبط
نظر شما