صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 15
کد خبر: ۹۸۷۳۲

سقوط ۹ مرکز ولایت دیگر در افغانستان توسط طالبان

با پیش روی طالبان در افغانستان 9 مرکز ولایت دیگر با حملات طالبان سقوط کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه پیشروی‌های طالبان، در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته ۹ مرکز ولایت در افغانستان حملات طالبان سقوط کرده است.


 طالبان اعلام کرده است که در کمتر از 24 ساعت گذشته مرکز ولایت‌های نورستان، بلخ، فاریاب، لغمان، کنر، پکتیکا، پکتیا، دایکندی و ننگرهار را تصرف کرده است.

 

با سقوط این مراکز ولایت‌ها، اکنون از مجموع 34 ولایت افغانستان، طالبان کنترل 29 ولایت را در اختیار دارد و دولت تنها 5 ولایت را تحت کنترل دارد.

 

طالبان دو روز قبل نیز در بیانیه‌ای مواضع این گروه را با توجه به اوضاع جاری در افغانستان اعلام کرد و اظهارداشت که «پیشروی‌های بزرگ و سریع از مسیر زور امکانپذیر نیست و تصرف ولایت‌ها و مناطق مختلف افغانستان نشانه محبوبیت و مقبولیت طالبان در بین مردم است».

 

در بیانیه آمده است که «طالبان یکبار دیگر به تمام هموطنان خود اطمینان می‌دهد که مثل همیشه از جان، مال و آبروی آن‌ها محافظت می‌کند و فضای مطمئنی را برای مردم ایجاد خواهد کرد. کسی در این مورد نگران نباشد».

 

طالبان در این بیانیه گفته است: «همه کسانی که در گذشته با اشغالگران کار و همکاری کرده‌اند و یا اکنون در صف اداره کابل ایستاده‌اند، آغوش طالبان برای آن‌ها باز است و برای آنها عفو عمومی اعلام شده است»./تسنیم

 

نظر شما