صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 16
کد خبر: ۹۸۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

جدیدترین خبر از واریز وام بازنشستگان تامین اجتماعی

زمان ثبت نام و واریز نوبت دوم وام ۷ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر، با پایان ثبت نام وام تامین اجتماعی بازنشستگان، بر اساس اعلام علی دهقان کیا واریز وام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1400 در حال انجام است.  همچنین مرحله دوم ثبت‌نام شروع شده است با توجه به افزایش تعداد متقاضیان برای کاهش مراجعه بازنشستگان در شرایط کرونایی به شعب بانک ها ، با هماهنگی های صورت گرفته با بانک های عامل ، نحوه ثبت نام وام ۷ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری  و با مراجعه به سامانه vaam.kabta.ir امکان پذیر است.

 

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1400 نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است. مبلغ 5 میلیون تومان تحت عنوان وام بازنشستگان تامین اجتماعی درسال گذشته به نزدیک 300 هزار متقاضی واریز شد.در سال جاری نیز با اعتبار 2 هزار و 600 میلیارد تومان برای وام قرض الحسنه تامین اجتماعی حدود 400 هزار نفر مشمول دریافت وام 7 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی با کارمزد 4 درصد می شوند.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی به کسانی که قبلا این وام را دریافت کرده یا درحال پرداخت اقساط وام هستند ، معوقات بانکی دارند یا چک برگشتی و ... تعلق نمی گیرد.

نحوه ثبت نام وام ۷ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی به این صورت است که متقاضی ابتدا باید در کانون های بازنشستگی ثبت نام کند. پس از بررسی اطلاعات توسط بانک عامل و بانک مرکزی به متقاضیان مشمول پیامکی ارسال خواهد شد که با تائید درخواست کننده وام، ظرف مدت 3 روز مبلغ وام به حساب متقاضی واریز می شود. شماره موبایل ثبت شده در سامانه بایستی به نام متقاضی باشد. در صورتیکه متقاضی مشمول دریافت وام نباشد از طریق سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 نحوه  ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی پس از مراجعه به آدرس خدمات غیر حضوری سازمان vaam.kabta.ir بصورت اتوماتیک به آدرس  account.tamin.ir منتقل می شوید.

 

 

اطلاعیه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در مورد وام ۷ میلیون تومانی

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از بازنشستگان متقاضی دریافت تسهیلات ۷ میلیون تومانی خواست که پیامک ارسالی بانک را پاسخ دهند، در غیر این صورت انصراف آنها از دریافت این تسهیلات تایید می‌شود.

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران از بازنشستگان متقاضی دریافت این وام خواست که طبق دستور بانک عمل کنند و در صورت تمایل به دریافت تسهیلات مذکور و پذیرش شرایط، ضوابط و مفاد قرارداد تسهیلات و فرم‌های پیوست مربوطه، عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۳۲ ارسال کنند؛ در غیر این صورت بانک طبق تکلیفی که برای درخواست‌دهنده‌ تهسیلات اعلام کرده، حداکثر تا ۴۸ ساعت انصراف از دریافت تسهیلات را تایید می‌کند.

 

چه کسانی از دریافت وام هفت میلیونی بازنشستگان محرومند؟

بازنشستگان بالا ۷۲ سال

افراد دارای بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌ها

بازنشسته‌ای که در ۳ سال گذشته از بانک رفاه وام گرفته‌اند

کسانی که سیم کارت به اسم خودشان ندارند

بازنشسته‌ای که حقوق خود را از بانک رفاه نمی‌گیرد

 

زمان واریز نوبت دوم وام بازنشستگان تامین اجتماعی

دهقان‌کیا درباره وام بازنشستگان می‌گوید: اولین نوبت وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان در حال واریز است. همچنین دومین نوبت ثبت‌نام نیز در حال انجام است. مرحله دوم در شهریور واریز می‌شود، در واقع دومین نوبت گروه بازنشستگان متقاضی دریافت وام با حقوق ماه بعد وام دریافت می‌کنند..پیش‌تر علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به صدا و سیما، گفته بود: پس از ثبت نام و ارائه مدارک، بانک عامل مکلف است از یکم تا سوم هر ماه ۷ میلیون تومان وام بازنشستگان را به حساب آنها واریز کند.

وی همچنین گفته بود که تا پایان امسال ۴۰۰ هزار بازنشسته با اعتبار ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام ۷ میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.به گفته قرار است تا پایان امروز اولین نوبت وام به حساب بازنشستگان واریز شود. اگر امروز انجام نشود نهایتا تا فردا این وام‌ها پرداخت می‌شود.

مبلغ این وام تا پارسال پنج میلیون تومان بود، اما امسال به مبلغ هفت میلیون تومان افزایش یافت. بازنشستگان باید این وام را در اقساط ۳۶ ماهه بازپرداخت کنند. بازپرداخت وام نیز به این صورت است که هر قسط از حقوق ماهانه فرد کسر می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران می‌گوید: کسانی که امروز و فردا وام می‌گیرند اولین قسط آن را در همین ماه پرداخت می‌کنند. یعنی اولین قسط از حقوق مرداد که در روزهای بیستم تا سی‌ام واریز می‌شود کسر می‌شود.

او در خصوص ثبت‌نام متقاضیان عنوان می‌کند: مرحله دوم ثبت‌نام شروع شده و بازنشستگان استان تهران می‌توانند درخواست خود را به صورت غیرحضوری در سامانه ثبت کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
اقاى سالارى لطفا بعداز ٥ماه مايه التفاوت فروردبن بازنشستگان تأمين اجتماع را پرداخت كنيد