صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 22
کد خبر: ۹۹۴۷۹

محدودیت تردد کرونایی تا کی ادامه دارد؟

محدودیت تردد کرونایی از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه آغاز شد و تاپایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش راهبرد معاصر، محدودیت ها و ممنوعیت تردد سراسری در کشور از ساعت 12  ظهر روز یکشنبه شروع شد و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. ستاد کرونا  هم چنین از روز دوشنبه 25 مرداد تا پایان روز شنبه 30 مرداد را تعطیلی سراسری اعلام کرد و فعالیت تمام مشاغل به جز گروه شغلی یک ممنوع شد.امروز 31 مرداد ماه اولین روز کاری ادارات بانک ها و اصناف پس از پایان تعطیلی کرونایی است اما محدودیت تردد بین استانی در سراسر کشور در تمام ورودی ها و خروجی های تمام شهرها  تا روز جمعه 5 شهریور ادامه خواهد داشت. 

 

جریمه 24 ساعته خودرو های غیر بومی درطرح محدودیت تردد بین استانی

 

در طرح محدودیت تردد بین استانی تمام مجوز ها ی تردد لغو شده است و ممنوعیت به صورت کامل خواهد بود و نه تنها خودرو ها جریمه می شوند بلکه از ادامه مسیر آن ها نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

 

نحوه اجرای محدودیت تردد کرونایی

 

طرح محدودیت کرونایی به صورت استانی در کل کشور اجرا می شود . خودرو های دارای پلاک بومی هر استان اجازه ورد به استان خود را دارند ولی برای استان هایی که در مسیر بازگشت به استان بومی قرار دارند جریمه می شوند . به طور مثال خودرو پلاک قم می تواند از کردستان به قم باز گردد ولی در استان های مرکزی و همدان که درمسیرش قرار دارنند به علت ورود غیر مجاز جریمه می شود. همچنین اگر خودرویی در استان مجاور محل اخذ پلاک خود قرارگرفته باشد می تواند به استان مجاور برگردد. مثلا خودرویی که با پلاک استان  رضوی در خراسان جنوبی قرار دارد می تواند به استان رضوی بازگردد.

 

 

مبلغ جریمه محدودیت کرونایی

 

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی ناجا میران جریمه خودرو در طرح محددیت تردد بین استانی را درشهرهای قرمز کرونایی یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی 500 هزارتوان اعلام کرد که درصورت پرداخت نشدن طی یک ماه ، مبلغ جریمه دوبرابر خواهد شد.

 

طرح منع تردد شبانه تا کی ادامه دارد؟

 

در تمام شهرهای کشور طرح منع تردد شبانه همچنان ادامه دارد . این طرح از ساعت 22 تا 3 بامداد اجرا می شود و هزینه جریمه خودروهای متخلف در این محدوده زمانی 200 هزارتومان می باشد.

 

نحوه درخواست از فرمانداری ها برای اجازه تردد در طرح محدودیت تردد کرونایی

 

از زمان اجرای طرح محدودیت تردد تمام مجوز های مربوط تا قبل از 24 مرداد لغو شدند و فرمانداری ها تنها در شرایط حاد و  بسیار ضروری اجازه صدور مجوز تردد را دارند و تنها این مجوزها  اعتبار می باشد.

 

توضیح پلیس راهور درباره یک پیامک جعلی 

 

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: مطلبی با مضمون «اگر پیامک جریمه یک میلیون تومانی برای شما واصل شد به ۱۱۰ زنگ بزنید» در فضای مجازی درحال دست به دست شدن است که این موضوع کاملا ًساختگی و غیرواقعی است و از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تکذیب می‌شود.

سرهنگ عین الله جهانی افزود: اگر پیامک جریمه دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت از سوی پلیس ارسال شد و مالک یا متصرف قانونی وسیله نقلیه نسبت به آن معترض بود، می‌توانند برابر ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به همراه مستندات و مدارک برای رسیدگی به موضوع در فرصت مناسبی به اجرائیات پلیس راهور در استان یا شهرستان‌ها مراجعه کند.

وی افزود: شایسته است هموطنان گرامی به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و صرفاً به مطالب و اخبار منتشره در سایت پلیس راهور (www.rahvar۱۲۰.ir) و یا سایر خبرگزاری‌های رسمی و خبر صدا وسیما از زبان مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی توجه کرده و مبنای عمل قرار دهند.

 

مطالب مرتبط
نظر شما