صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 23
کد خبر: ۹۹۵۷۱

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس چه گفتند؟

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با برنامه‌های آقای عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار نظر کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛  رضا آریان پور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق اول آقای عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: نظام سلامت ما یکی از پر افتخارترین حوزه‌های کشور است و نظام سلامتِ مبتنی بر سیستم شبکه بهداشت و درمانی از دورترین روستاها تا بهترین بیمارستان ها در تهران، گسترده است. امروز از کشورهای اروپایی برای درمان به ایران می‌آیند. البته تمرکز بسیاری از این بیمارستان‌ها در حوزه بخش خصوصی است.

 

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین چالش نظام سلامت کرونا می باشد، افزود: وزیری که قرار است مجلس به آن رأی اعتماد دهد ، باید فردی باشد که توانمندی لازم را داشته باشد. کرونا امروز نه تنها یک چالش بهداشتی بلکه یک چالش امنیتی و اقتصادی است.

 

نماینده مینودشت در مجلس با بیان اینکه پرستاران ما امروز توسط کشورها همسایه و اروپایی جذب می شوند. ،ادامه داد:چالش دیگر ما کمبود نیروهای درمانی در مناطق محروم است. در کنار افزایش ظرفیت دانشکده‌های علوم پزشکی باید شرایط لازم برای حفظ پزشکان و پرستاران در کشور و حتی انگیزه لازم برای حضور آنان در مناطق محروم را فراهم کنیم؛ در غیر این صورت تنها با هزینه هزاران میلیارد پول صرفا نخبگان خود را آموزش داده و آنها را راهی کشورهای دیگر می‌کنیم.

 

آریان‌پور تاکید کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت هم براساس شاخصه‌های علمی و هم براساس تجارب کاری توانایی مدیریت حوزه بهداشت و درمان کشور و مقابله با چالش‌های آن را دارد.

 

بر اساس این گزارش، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با برنامه‌های عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و در تشریح برخی از برنامه‌های وی و درمان بیان کرد: از برنامه‌های عین‌اللهی توجه به پزشک خانواده است. او اگر تنها به همین برنامه بپردازد به مردم، بیماران و نظام سلامت خدمت کرده است.

 

وی با بیان اینکه با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت قطعاً شاهد تحولاتی در حوزه نظام سلامت خواهیم شد، افزود: سلامت یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه کشور است و در نیم قرن گذشته هیچ پدیده‌ای ملت‌ها را این‌گونه درگیر نکرده بود.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در نیم قرن گذشته هیچ پدیده‌ای نتوانسته روزانه 500 قربانی در کشور بگیرد که روز گذشته این میزان به 684 نفر رسید. هیچ پدیده‌ای نتوانسته همزمان اقتصاد و معیشت، اشتغال و کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی و اداری و حتی شعائر مذهبی مردم را درگیر کند، پس در چنین شرایطی باید اداره آن به فردی متخصص، مدیر و مدبر سپرده شود.

 

محسنی‌بندپی با اشاره به بخشی از برنامه‌های عین‌اللهی، اظهار کرد:وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در برنامه‌های خود توجه ویژه به مناطق محروم دارد.

 

نماینده نوشهر در مجلس در پایان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به آقای عین‌اللهی با حداکثر آرا رای مثبت دهند همانطور که دو کمیسیون بهداشت و آموزش به او رای مثبت داد./تسنیم

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: