ورزش کشتی بخشی از هویت جمعی مردم ایران است-راهبرد معاصر
محمدرضا طالقانی، رئیس سابق فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

ورزش کشتی بخشی از هویت جمعی مردم ایران است

محمدرضا طالقانی، رئیس سابق فدراسیون کشتی در خصوص موفقیت تیم کشتی در مسابقات جهانی نروژ گفت: دولت و وزارت ورزش باید به این موضوع واقف باشند که مردم ایران با کشتی زندگی می کنند و لازم است تا حمایت بیشتری از فدراسیون کشتی صورت بگیرد؛ چراکه موفقیت‌ها و شکست‌های کشتی بیش از سایر ورزش‌ها در روحیه جمعی مردم ایران اثر می‌گذارد.
محمدرضا طالقانی؛ رئیس سابق فدراسیون کشتی
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 05
کد خبر: ۱۰۴۵۱۶

ورزش کشتی بخشی از هویت جمعی مردم ایران است

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیم ملی کشتی آزاد ایران یکی از درخشان‌ترین نتایج خود را در مسابقات جهانی ٢٠٢١ نروژ کسب کرده است. به فاصله دو ماه از المپیک توکیو، تیم به نسبت جوان ایران توانست با جبران برخی از ناکامی‌های المپیک، رکورد قابل توجهی از خود به‌جا بگذارد. محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی معتقد است که در صورت حمایت کافی دولت و فدراسیون، این این تیم می‌تواند در المپیک سه سال بعد موفقیت‌های خود را تکرار کند.

 

محمد رضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی در خصوص موفقیت‌های تیم کشتی در مسابقات جهانی گفت: خوشبختانه کشتی‌گیران ایرانی در رقابت های جهانی خوش درخشیدند و نشان دادند با همدلی و مدیریت مناسب می‌توانند در عرصه جهانی افتخارآفرینی کنند. هزاران سال است اسم پهلوانی در ایران مترادف با ورزش کشتی بوده است، لذا موفقیت کشتی‌گیران ایرانی حتی در سخت‌ترین شرایط هیچگاه دور از ذهن نیست.

 

محمد رضا طالقانی در خصوص دستاوردهای فنی بعد از المپیک برای کشتی گیران ایرانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بعد از المپیک کشتی گیران کارآزموده و میدان دیده شدند. هر چند در رقابت‌های المپیک، نتایج دلخواه ایران به‌دست نیامد؛ اما با استفاده از این تجربه و برخی تغییرات لازم، به این خودباوری رسیدند که باید برنده میدان باشند مثل آقای حسن یزدانی که دل ایرانیان را در تمام دنیا شاد کرد.

 

رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران گفت خوشبختانه شاهد هستیم کشتی گیران ما در تشک عملکرد بسیار مناسبی داشتند. اصولا در سالهای اخیر مسابقات جهانی به محلی برای میدان دادن به جوانان تیم ملی تبدیل شده است  و تیم ما هم نشان داد که درحال بازسازی شاکله فنی خود است و برای سال‌های آینده یک تیم جوان و باتجربه خواهیم داشت. برخی از تیم‌ها با تمام ظرفیت حاضر نشده‌اند که این موضوع شامل حال تیم کشتی ما هم میشود و از اهمیت این موفقیت‌ها کم نخواهد کرد. بنابراین همه شرایط به نفع ماست. تیم جوان ایرانی که با ضربه‌های فنی خوب نشان دادند، از نظر روحی و فنی بسار آماده هستند. کادر فنی جوان تیم هم عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان داد و لازم است تا فدراسیون با تمام توان از این تیم حمایت کند و آن را آماده نگه دارد. مدیریت فدراسیون در ماه‌های اخیر هم قابل تقدیر است و نشان داد که راه موفقیت را میشناسد.

 

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین نیازهای کشتی گیران ما برای آمادگی هر چه بیشتر در المپیک چهار سال آینده چیست گفت: موفقیت در المپیک به یک تدارکات بلند‌مدت و پیوسته احتیاج دارد و به نظر من برای ایجاد آمادگی برای تکرار این موفقیت در المپیک 2024 دیر هم شده است. کشتی گیران ایرانی که در مسابقات جهانی فهمیدند که رقبا درحال تمرین هستند و باید از هم اکنون برای حضور در المپیک تلاش کنند. نکته مهم دیگر این است که کشتی نباید درگیر حاشیه‌های غیرفنی شود و تمام پتانسیل فدراسیون باید معطوف به حفظ این روحیه و آمادگی برای سال‌‌های آینده شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد : اگر می  خواهیم در مسابقات المپیک موفق شویم، فدراسيون باید از همین حالا برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کند. ضمن اینکه کشتی یک ورزش حرفه‌ای است و به شدت نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی دولت و وزارت ورزش است. دولت و وزارت ورزش باید به این موضوع واقف باشند که مردم ایران با کشتی زندگی می کنند. از باخت کشتی گیران ناراحت می شوند و موفقیت آن یک شارژ روحی برای مردم است. لذا مسوولین باید متوجه شوند هر حمایتی که از تیم‌های ورزشی می‌کنند، برای کشتی باید دو چندان همت به خرج دهند، چراکه موفقیت‌ها و شکست‌های کشتی بیش از سایر ورزش‌ها در روحیه جمعی مردم ایران اثر می‌گذارد. کشتی ایران نیازمند حمایت بیشتری است تا در المپیک بعدی همین نفراتی که در مسابقات جهانی حضور داشتند بتوانند نتایج خوب خود را تکرار کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار