درخواست بحرین از شهروندانش برای ترک خاک لبنان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

درخواست بحرین از شهروندانش برای ترک خاک لبنان

وزارت امور خارجه بحرین از شهروندانش خواست تا لبنان را ترک کنند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 02
کد خبر: ۱۰۷۹۵۳

به گزارش راهبرد معاصر وزارت امور خارجه بحرین، عصر امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای از تمامی شهروندان این کشور در لبنان خواست که به کشور خود بازگردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، در بیانیه مذکور آمده است: «وزارت امور خارجه بحرین از تمام شهروندان که در جمهوری لبنان حضور دارند،‌ می‌خواهد که با توجه به تنش اوضاع فورا خاک این کشور را ترک کنند».

در ادامه این بیانیه همچنین خاطرنشان شده است که هیچ یک از شهروندان این کشور تحت هیچ شرایطی به کشور لبنان سفر نکنند.

وزارت امور خارجه بحرین علت این امر را پافشاری منامه بر جلوگیری از به خطر افتادن سلامت شهروندان بحرینی عنوان کرده است.

وزارت خارجه امارات عربی متحده نیز شامگاه یکشنبه از در بیانیه‌ای مشابه از تمام شهروندان اماراتی خواست که هر چه سریع‌تر خاک لبنان را ترک کنند.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم» .

در پی این مصاحبه، برخی رسانه‌های لبنانی اظهارات قرداحی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و منابع لبنانی نزدیک به سعودی مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

عربستان سعودی و بحرین هر یک روز جمعه سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم شنبه ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان فرصت داد تا این کشور را ترک کند.

وزارت خارجه کویت در بیانیه خود اعلام کرده بود که این تصمیم را به دلیل ادامه اظهارات منفی علیه سعودی و «عدم اتخاذ اقدامات مناسب جهت جلوگیری از قاچاق به کشورهای عضو شورای همکاری» گرفته است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار