اظهارات قالیباف درباره آزادسازی واردات خودرو-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

اظهارات قالیباف درباره آزادسازی واردات خودرو

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با اجرای مصوبه مجلس و واردات خودرو، انحصار از بین رفته و ارتقا فنی در کشور ایجاد می شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 17
کد خبر: ۱۱۰۱۱۴

به گزارش راهبرد معاصر، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو در تذکری از نحوه رفع ایراد شورای نگهبان در این طرح انتقاد کرد و محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ وی گفت: این اصلاحات بر اساس ایراد مجمع تشخیص و تامین نظر شورای نگهبان صورت گرفت.

 

وی افزود: کمیسیون صنایع کار درستی انجام داد چون امروز بحث اشتغال یکی از موضوعات مهم ما در کشور است. ما در کشور نیروهای فنی زیاد و امکانات، کارخانجات متعدد و افراد حقیقی و حقوقی فراوانی داریم که می توانند قطعات تولید کرده و آن را با بهره گیری از نیروی کار و انرژی ارزان و قابل رقابت صادر کنند.

 

قالیباف اضافه کرد: این افراد می توانند این تولیدات را در چارچوب آئین نامه ها و مصوبات هیات وزیران صادر کرده و خودرو وارد کنند تا این انحصار موجود از بین برود و ارتقاء فنی در کشور ایجاد شود. در این صورت دیگر وضع قیمت گذاری در خودرو پیش نمی آید. فکر می کنم این مصوبه یکی از تصمیمات بسیار خوب مجلس است و نظرات شورای نگهبان نیز تامین می شود.

 

رییس مجلس در پایان از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که در سال تولید اجازه دهند بخش صنعت یک نفس آسوده ای بکشد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده