ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

در این ساعت صبحانه بخورید تا عمرتان زیاد شود!

در این ساعت صبحانه بخورید تا عمرتان زیاد شود! خوردن صبحانه قبل از ساعت ۷ صبح می‌تواند طول عمر را افزایش دهد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که صبحانه خوردن ساعت ۱۰ صبح به بعد می‌تواند موجب مرگ زودهنگام شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 28
کد خبر: ۱۱۱۴۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، تحقیقات قبلی نشان داده است که غذا خوردن در اواخر شب ساعت داخلی بدن را مختل می‌کند و خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. اما مطالعات کمی به این موضوع پرداخته اند که آیا زمان خوردن صبحانه تأثیر مشابهی دارد یا خیر.

محققان دانشگاه نیویورک سیتی بیش از ۳۴۰۰۰ آمریکایی بالای ۴۰ سال را برای چندین دهه تحت نظر گرفتند.

داوطلبان زمان خوردن غذا را ثبت کردند و دانشمندان این زمان را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مطابقت دادند.

نتایج نشان داد کسانی که بین ساعت ۶ تا ۷ صبح صبحانه می‌خورند، شش درصد کمتر از افرادی که به طور منظم ساعت ۸ صبح صبحانه می‌خورند، در معرض خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های مهمی مانند بیماری قلبی یا سرطان هستند. همچنین خطر مرگ زودهنگام در این افراد در مقایسه با کسانی که اولین وعده غذایی شأن را ساعت ۱۰ صبح می‌خورند، ۱۲ درصد کمتر است.

محققان معتقدند نخوردن صبحانه یا دیرهنگام خوردن آن، «ساعت غذا» بدن- برنامه‌ریزی داخلی بدن که ترشح هورمون‌های مرتبط با تغذیه مانند انسولین را کنترل می‌کند- را مختل می‌کند.

این هورمون به سوزاندن گلوکز در جریان خون کمک می‌کند و سطح آن در اوایل صبح به اوج خود می‌رسد.

دیر غذا خوردن ممکن است به این معنی باشد که بدن به تدریج میزان انسولین و گلوکز خون را کاهش می‌دهد که منجر به دیابت، چاقی و بیماری قلبی می‌شود./مهر

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار