تا امروز ۱۰۰ مدرسه ماندگار را شناسایی کرده ایم-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز
وزیر آموزش و پرورش:

تا امروز ۱۰۰ مدرسه ماندگار را شناسایی کرده ایم

وزیر آموزش و پرورش گفت: تا امروز ۱۰۰ مدرسه ماندگار را شناسایی کرده ایم و مجوز گرفتند. باید از تجربیات این مدارس استفاده کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 14
کد خبر: ۱۱۱۶۶
به گزارش  راهبرد معاصر ، وزیر آموزش و پرورش در مراسم احیای مدرسه ماندگار مدرسه که صبح امروز برگزار شد، گفت: وقتی به مدارسی مانند شهید مدرس را نگاه می‌کنیم و آن را بررسی می‌کنیم، به این نکته بر می‌خوریم که وجه تمایز این مدارس امکاناتشان نبوده بلکه نیروی انسانی کاربلد و نیروی شایسته عامل رشد و مطرح شدن آن‌ها بوده است و باعث شدند در تاریخ آموزش و پرورش برجسته شوند.

وی بیان کرد: ما تا امروز ۱۰۰ مدرسه ماندگار را شناسایی کرده ایم و مجوز گرفتند. باید از تجربیات این مدارس استفاده کنیم. تجربه‌ای که نشان می‌دهد چگونه مدرسه باید کانون تربیت و مرجع محله باشد و این همان چیزی است که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است.ارتقاd کیفیت مدرسه در گرو رشد مدراس است و مدرسه باید بالغ شود.

بطحائی اضافه کرد: یکی از سیاست‌هایی که پیگیر آن هستیم این است که مدرسه بتواند روی پای خودش بایستد، بارها و بارها در تحلیل این سیاست گفته‌ام که مدرسه کانون اصلی تربیت است و ما پشتیبان آن هستیم. در طول تاریخ سیطره بخش‌های اداری باعث ناکارآمدی مدرسه در تصمیم‌گیری شده است و اکنون ۷۰۰ صفحه مصوبه که به مدارس ارسال کرده ایم داریم که یک کتاب قطور می‌شود و همکاران برای انجام هر کاری باید از روی این کتاب مشکلات خود را حل کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برخی از استان‌های کشور حتی تا هزار بخشنامه در سال به مدرسه ابلاغ شده و باید و نبایدهایی را اعلام کرده است که با وجود این شرایط دیگر مدارسی مانند مدرس یا البرز نخواهیم داشت.

وی افزود: دنیای عظیم خلاقیت در مدارس را زیر پرده‌ای مخفی کرده‌ایم و مسائل هر روز پیچیده می‌شود. امروز ده‌ها مساله در مدرسه داریم که مدیر می‌تواند آن را حل کند، مدیری که اگر توان و دانشش از من وزیر بیشتر نباشد حتماً کمتر نیست. در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد آموزی در کشور داریم و تا امروز این مدارس را موجودی کور و کر و گنگ پنداشته ایم که باید دستش را بگیریم تا راه برود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اولین مانع بزرگ برابر ما مقاومت در برابر کار است، اما همه ما باید بدانیم که اینگونه کار پیش نمی‌رود، من باید بدانم که اکنون خادم مدرسه هستم و باید ببینم مدرسه از من چه می‌خواهد و باید آن را اجرا کنم. اصلاح آموزش و پرورش با سخنرانی و دستور دادن پیش نمی‌رود. سیاست مدرسه محوری یکی از رویکردهای جدی ماست و در حال فراهم کردن مقدمات آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تهران و شهرستان‌های تهران یکی از محروم‌ترین استان‌ها از نظر فضا و تجهیزات است، بیان کرد: بعد از سیستان و بلوچستان، تهران جز محروم‌ترین استان‌ها محسوب می‌شود. هر چه تلاش کنیم باز هم نیازها از تلاش ما بیشتر است و متأسفانه، چون آمایش سرزمینی نداریم و این از اختیار آموزش و پرورش خارج است، در جاهایی مدرسه ساختیم که دانش‌آموز نداریم.

وی گفت: از آقای رخشانی مهر می‌خواهم که اعتبار لازم برای بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی مدارس را برای این منطقه که شهدای بسیاری برای کشور تقدیم کردند در اسرع وقت فراهم کنند و تا حد ممکن از تخریب مدارس خودداری کرده و بیشتر بر مقاوم سازی تاکید شود.

منبع : مهر
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده