عراقچی: گروسی به فشار‌های غیرموجه برخی کشور‌ها وقعی ننهد ادعای رسانه ایتالیایی: استقلال با پیشنهاد ۴ میلیون یورویی به‌دنبال استراماچونی است حزب‌الله: در زمان و مکان مناسب پاسخ اسرائیل را می‌دهیم سانحه تصادف برای نایب قهرمان کشتی المپیک جزییات دستگیری سرشبکه قاچاق سوخت در هرمزگان نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار اطلاعیه باشگاه استقلال در خصوص اظهارات اخیر موسیمانه رئیس جمهور مصر: در ظلم کوچاندن ملت فلسطین مشارکت نخواهیم کرد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد استارلینک برای آیفون فعال شد مبلغ عیدی کارمندان دولت ۱۴۰۴ مشخص شد معاون وزیر کشور: ۲ میلیون مهاجر غیرقانونی افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند تیراندازی یکی از اراذل و اوباش سابقه دار هنگام تردد با خودرو شخصی و زخمی شدن یک شهروند کفاشیان و عزیزی‌خادم در انتخابات فدراسیون فوتبال ردصلاحیت شدند

اخبار فرهنگیان/ ماجرای نصف شدن اعتبار رتبه بندی معلمان!

محمد داوری، کارشناس آموزش و پرورش و فعال فرهنگی نیز درباره رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی معلمان مانند شیر بی یال و دم و اشکم شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 08
کد خبر: ۱۱۲۷۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، داوری اظهار کرد: در ابتدا که لایحه رتبه بندی طراحی شده بود، انتظار می‌رفت هر دو هدف موردنظر را دنبال کند؛ هم انگیزه رقابت داخلی بین معلمان برای بهبود عملکرد ایجاد و هم اینکه مبلغ قابل توجهی به حقوق آن‌ها اضافه کند. آنچه در ابتدا گفته شد اختصاص رقمی معادل ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای یکسال بود. بعدتر این رقم را نصف کردند و حالا به ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان برای یکسال رسیده‌اند.

وی افزود: دولت و مجلس بدانند با این بودجه نه معیشت معلم تامین می‌شود و نه معلمان انگیزه رقابت پیدا می‌کنند. بر همین اساس می‌گوییم لایحه رتبه‌بندی از مسیر و اهداف و پوشش اولیه آن خیلی دور شده است.

رامین کریمی‌نیا، نماینده سازمان معلمان ایران نیز گفت: اگر این لایحه بخواهد اجرایی شود، با رقم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هم قابل اجرا خواهد بود، افزود: معلمان این لایحه را مساوی افزایش حق و حقوق خود می‌دانند، اما هدف اجرای آن چه می‌شود و نمایندگان برای آن چه خواهند کرد؟ طرح رتبه‌بندی به منظور افزایش کیفیت آموزش بوده است، به این معنا که معلمان به ارتقای عملکرد و شایستگی و توانمندی خود در طی رتبه‌بندی نایل شوند و یک رقابتی شکل بگیرد. در عین حال، اگر معلمی مشکل و دغدغه مالی داشته باشد، هر چقدر از توسعه شایستگی‌ها سخن به میان بیاید، اجرای این طرح موفق نخواهد بود. در کنار توجه به کیفیت آموزش باید به جنبه‌های مالی و حقوق دریافتی معلمان نیز توجه ویژه شود.

وی گفت: مهمترین بخش در هر کشوری، حوزه آموزش است و کادر این بخش و کسانی که شغل آموزشی دارند نباید با فقر دست و پنجه نرم کنند. اگر به این مسئله توجه نشود، افزایش کیفیت و منزلت هم وجود نخواهد داشت. این‌ها به یکدیگر متصل هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار