دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته کشف توله شیر وحشی و مار‌های پیتون و کبری در یکی از مناطق مسکونی تهران + عکس رئیس سازمان محیط‌زیست: پروژه قانونی به نام ‎ «پتروشیمی میانکاله» وجود ندارد بیماری‌هایی که مانع سفر حج هستند ماجرای حضور زن نیمه برهنه در بانک اصفهان چه بود؟
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هشدار داد:

افت چشمگیر در مهارت های سواد پایه با ادامه آموزش مجازی

بر اساس مقایسه نتایج دو سال گذشته دانش آموزان به ویژه دوره اول ابتدایی افت چشمگیری در مهارت های سواد پایه مانند خواندن و نوشتن داشتند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 08
کد خبر: ۱۱۶۹۷۴

به گزارش راهبرد معاصر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از بحران نظام آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش ها از بستر فضای مجازی شروع شد. نتایج ارزشیابی سال تحصیلی گذشته دانش آموزان دوره ابتدایی با نتایج دو سال گذشته مورد مقایسه قرار گرفت و مشاهده شد در این مقایسه برای دانش آموزان به خصوص دوره اول ابتدایی شاهد افت چشمگیری در مهارت های سواد پایه مانند خواندن و نوشتن هستیم.

او می گوید در درس های مهمی مانند فارسی پایه اول ابتدایی، دانش آموزانی که نتیجه خیلی خوب را کسب کردند در مقیاس ارزشیابی کیفی توصیفی؛ ده درصد کاهش پیدا کرده است.همچنین نتایج مقایسه تکرار پایه اول ابتدایی با سال های قبل؛ نشان دهنده آن است که درصد تکرار پایه به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بعد از بازگشایی حضوری مدارس، معلمانی که بعد از تعطیلی با دانش آموزان پایه دوم و سوم به صورت حضوری کار می کردند؛ گزارش شده است دانش آموزانی که دو سال اول در فضای مجازی درس خوانده اند دارای ضعف های اساسی در مهارت های خواندن و نوشتن هستند.

حکیم زاده گفت: در فضای مجازی شاید مهارت های مربوط به خواندن را دانش آموزان تا حدودی تمرین کرده اند؛ اما به دلیل عدم نظارت کافی بر مهارت نوشتن ضعف جدی در این زمینه دیده می شود. البته گزارش هایی هم که در سطح جهانی منتشر شده؛ شواهد متعددی از تاثیر نامطلوب آموزش های مجازی به ویژه برای دوره ابتدایی ارائه شده است.

او می گوید هم در دوره ابتدایی و هم در دوره متوسطه افت تحصیلی مشاهده می شود؛ اما در دوره متوسطه افت تحصیلی پنهان صورت گرفته است. در واقع یادگیری صورت نگرفته، اما به دلیل نحوه برگزاری آزمون ها این افت تحصیلی دیده نمی شود. در دوره ابتدایی که ارزشیابی به صورت کیفی توصیفی صورت می گیرد؛ کاهش یادگیری و فاصله بین میزان یادگیری با دو سال قبل مشاهده می شود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر