محکومیت حملات یمن به امارات از سوی شورای امنیت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

محکومیت حملات یمن به امارات از سوی شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل با نادیده گرفتن قتل‌ عام مردم یمن و تجاوز به این کشور حملات متقابل این کشور به امارات را محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 21
کد خبر: ۱۱۸۷۷۲

به گزارش راهبرد معاصر اعضای شورای امنیت سازمان ملل امروز (جمعه) به اتفاق آراء حملات روز دوشنبه گذشته یمن به امارات را محکوم کرده و آن را تروریستی خواندند!

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، امارات که از اول ژانویه یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت است درخواست برگزاری این نشست غیرعلنی را داده بود و بعد از آن نیز ادعا کرد این حملات علیه غیرنظامیان طراحی شده بود!

این در صورتی است که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس نزدیک به هفت سال است که به یمن حمله کرده و در طول این سال‌ها شورای امنیت با وجود اینکه بازرسان سازمان ملل تاکید کردند در یمن از سوی ائتلاف عربستانی-اماراتی علیه غیرنظامیان جنایت جنگی صورت می‌گیرد این تجاوز را محکوم نکرده‌اند!

در همین راستا پس از حملات متقابل یمن به امارات ائتلاف متجاوز که در نبرد زمینی شکست خورده به مناطق مسکونی صنعا حمله هوایی کرده و بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی «کودکان را نجات دهید» تنها در حملات امروز (جمعه) این ائتلاف به مناطق غیرنظامی و مسکونی یمن بیش از ۶۰ تن جان خود را از دست داده‌اند که سه تن از آنان کودک بودند.

ائتلاف حتی به ساختمان ارتباطات یمن در الحدیده نیز رحم نکرده و با هدف قرار دادن آن اینترنت سراسری یمن قطع شده است. سازمان «نت بلاکس» که محدودیت‌های اینترنتی در جهان را رصد می‌کند نیز این قطع سراسری اینترنت را تایید کرد.

در پی افزایش حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز عربستانی-اماراتی رئیس انجمن علمای عراق از تمامی علمای مسلمان جهان خواست سکوت خود را در قبال نسل‌کشی یمن بشکنند و کنفرانسی در این خصوص ترتیب داده و حقیقت را بگویند.

آبان ماه گذشته، مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد، طی ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار