چین: ایران بسته نهایی خود در مذاکرات وین را ارائه کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

چین: ایران بسته نهایی خود در مذاکرات وین را ارائه کرد

مذاکره کننده ارشد چین درباره روند مذاکرات وین گفت:همه اتفاق نظر داریم که به مرحله نهایی رسیده‌ایم به ویژه اینکه همکاران ایرانی بسته نهایی خود را ارائه دادند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 12
کد خبر: ۱۲۱۸۹۴

به گزارش راهبرد معاصر وانگ کوان عصر شنبه پیش از ورود به هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات رفع تحریم ها به خبرنگاران گفت: همه اتفاق نظر داریم که به مرحله نهایی رسیده‌ایم به ویژه اینکه همکاران ایرانی بسته نهایی خود را ارائه دادند.

وی درباره برخی حرف و حدیث‌ها پیرامون برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: به نظرم هنوز چنین جلسه‌ای در برنامه نیست اما جلسات در قالب‌های مختلف به صورت دو و سه جانبه جریان دارد.

گفتنی است تبادل پیشنهاد بین هیات‌ها یکی از مولفه‌های مذاکرات چندجانبه و طبیعت چنین گفت‌وگوهایی است. در مواردی طی یک روز چندین بار پیشنهادهای مختلف بین طرف‌های مذاکراتی رد و بدل شده و این امر نشانه پویایی مذاکرات و جدیت‌ طرف‌ها برای رسیدن به تفاهم نهایی است.

از ابتدای گفت‌وگوها بارها در مورد مسائل مختلف پیشنهادات و ابتکاراتی مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نکته قابل توجه آنکه تاکنون اغلب ایده‌های تازه و ساز و کارهای ابتکاری در موضوعات مختلف از جمله راستی‌آزمایی تعهدات طرف مقابل از سوی هیأت ایرانی مطرح شده و یکی از انتقادات به جا از طرف غربی عدم ارائه پیشنهادات و ابتکارات برای حل مسائل باقی‌مانده بوده است.

دور هشتم مذاکرات از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و یکی از طولانی‌ترین دورهای مذاکرات است. شرکت‌کنندگان این روزها سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی هستند. قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که گفت‌وگوها به رغم پیچیدگی برخی مسائل رو به جلو و در مسیر پیشرفت است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده