ابهامات رتبه‌ بندی معلمان بعد از اصلاحات مجلس-راهبرد معاصر
هفته پنجم لیگ بیست و چهارم | پرسپولیس برابر آلومینیوم پیروز شد | اتفاق نگران کننده برای ارونوف ضربه سنگین به گروهک تروریستی در مرز‌های جنوب شرق کشور + جزئیات سپاه پاسداران: شایعه ترور جانشین فرمانده نیروی قدس کذب محض است پزشکیان: روابط دوستانه با ارمنستان در حال توسعه است آمار دقیق شهدای غزه و کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون همسر سفیر ایران در بیروت: عمل جراحی کوچکی روی چشم همسرم انجام شده سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه احضار شد محمود حکیمی درگذشت ازسرگیری پرداخت مستمری ۱۳ هزار مددجوی بهزیستی تعداد پناهجویان در آلمان به بالاترین میزان از جنگ جهانی دوم رسید موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۳ هزار محکوم سهمیه محدوده طرح‌های ترافیکی در مهرماه تغییر نمی‌کند واکسن آبله میمونی برای نوجوانان تایید شد لغو پرواز‌های بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان به تل آویو ۱۸۹ ابتلای تب دنگی در کشور | ۴۴ مورد ابتلای محلی

ابهامات رتبه‌ بندی معلمان بعد از اصلاحات مجلس

رامین کریمی نیا، مسئول کارگروه رتبه‌ بندی سازمان معلمان ایران، درباره آخرین اصلاحات رتبه بندی معلمان و تغییراتی که داشته، نکاتی را مطرح و به بیان برخی محاسن، معایب آن پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 23
کد خبر: ۱۲۳۵۹۵

به گزارش راهبرد معاصر رامین کریمی نیا، مسئول کارگروه رتبه‌ بندی سازمان معلمان ایران، درباره آخرین اصلاحات رتبه بندی معلمان و تغییراتی که داشته، نکاتی را مطرح و به بیان برخی محاسن، معایب آن پرداخت

محاسن مصوبه جدید رتبه‌ بندی معلمان

این فعال صنفی معلمان در ادامه، تعریف دقیق کارکنان اداری که مشمول رتبه بندی می شوند، حذف عملکرد رقابتی در احراز رتبه و به جای آن قرار دادن تجربه، تاثیر بیشتر مدرک تحصیلی و سابقه به جای پژوهش و …، حذف عبارت منوط بودن تامین بودجه به نظر دولت در سال های آینده، جدا کردن مبلغ رتبه بندی از مبنای محاسبه حداقل حقوق و امکان استفاده از دو معلم در هیئت های ممیزی( دونفر صاحبنظر) را از محاسن مصوبه جدید دانست.

بزرگترین عیب مصوبه

قطع ارتباط معلمان با مشاغل یکسان یعنی اساتید دانشگاه طبق تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون توسعه ششم، کاهش شدید کف دریافتی معلمان جوان با توجه به وعده هشت میلیون و ۸۰ هزار تومان، عدم تاثیر خدمت در مناطق محروم، مرزی، ابتدایی و استثنایی، افزایش زمان اجرای فرایند رتبه‌بندی از یک ماه به سه ماه، خروج از رسته آموزشی و فرهنگی پس از دوبار تنزل رتبه و حذف سایر بندهای موثر حکم بر افزایش مبلغ رتبه بندی مانند مناطق محروم و غیره را از دیگر معایب مصوبه جدید دانست.

 ابهامات رتبه بندی فرهنگیان

عدم تعیین میزان بودجه مورد نیاز، مشخص نبودن زمان پرداخت ( امسال یا سال بعد)، مشخص نبودن تاثیر سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و غیره بر رتبه بندی وکانال بخشنامه و ابهام در برخی موارد ماده ۵ از جمله ابهاماتی است که هنوز بر جای مانده است.

افزایش حقوقها بر اساس رتبه‌ های پنج‌گانه

با توجه به اینکه افزایش رتبه بندی شامل درصدهایی از ۴۵ تا ۹۰ برای سه آیتم حق شغل؛حق شاغل و فوق العاده شغل خواهد بود و مجموع این سه مورد تقریباً ۶۰ درصد کل حقوق را تشکیل می دهد( اعداد فرضی هستند) بنابراین با ضرب درصدهای فوق در ۶۰ ، میزان افزایش رتبه‌های مختلف از کل حکم، رتبه آموزشیار معلم ۲۷ درصد کل حکم، مربی معلم ۳۳ درصد کل حکم، استادیار معلم ۳۹ درصد کل حکم، دانشیار معلم ۴۵ درصد کل حکم و استاد معلم ۵۴ درصد کل حکم خواهد بود./سایت احکام

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار