امضای سند همکاری‌های مشترک امنیتی میان ایران و ازبکستان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

امضای سند همکاری‌های مشترک امنیتی میان ایران و ازبکستان

سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان توسط دبیران شورای امنیت ملی دو کشور امضا شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۴۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، در اولین روز از سفر رسمی دریابان «علی شمخانی» به ازبکستان، صبح امروز (چهارشنبه) سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور از سوی دبیران شورای امنیت ملی دو کشور به امضا رسید.

این سند که از سوی دولت ازبکستان توسط «ویکتور محمود اف» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور این کشور به امضا رسیده، زمینه‌های همکاری مشترک میان تهران و تاشکند را در خصوص مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان‌یافته فراملی فراهم می‌کند.

در چارچوب امضا این سند طیف وسیعی از همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور آغاز شده است و جلسات کمیسیون امنیتی مشترک به صورت سالانه برای ارزیابی نتایج همکاری در تهران و تاشکند برگزار می‌شود.

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مورد اهمیت امضای این سند در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فعال‌سازی ظرفیت‌های منطقه‌ای برای ایجاد ثبات پایدار، لازمه توسعه و ارتقای سیاست همکاری‌های منطقه‌ای در دولت سیزدهم است./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار