آمار کرونا در ایران امرز ۲۴ فروردین ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور-راهبرد معاصر

آمار کرونا در ایران امرز ۲۴ فروردین ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۵۶ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۳۳ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 13
کد خبر: ۱۲۹۳۱۳

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۵۶ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۳۳ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

 

آمار کرونا در ایران امروز 24 فروردین 1401

 

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲هزار و ۳۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۱۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۸۶۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۵۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۳۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وضعیت کرونایی شهر های کشور امروز 24 فروردین 1401

در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران امروز چهارشنبه 24 فروردین 1401

 

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۲۴ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۸۵۸ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۵۳۵ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۲۱۷ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۵۷ هزار و ۲۷۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 

آمار کرونا در ایران امرز ۲۴ فروردین ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

 

آخرین آمار کرونا در جهان امرور 24 فروردین 1401

 

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۰۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۵۸ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۶۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۵۱ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۲۸۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۸ هزار و ۹۹۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۴۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار و ۴۴ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش یک هزار و ۸۲۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۳۸ هزار و ۱۶ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۱ هزار و ۷۴۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۲ هزار و ۷۲۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۲۹ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۱ هزار و ۵۵۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۷ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۲۹, ۲۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۵۱۴, ۲۱ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۸۰, ۱۸ میلیون و ۱۸ هزار و ۸۲۵ و ۱۵ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۴۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۱۵ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۹ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۴ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۵۰۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۱۵ هزار و ۸۱, ۴۲ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۴۱۰ و ۲۹ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۰۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

آمار کرونا در ایران امرز ۲۴ فروردین ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده