مذاکرات هسته‌ای امروز با گذشته قابل مقایسه نیست-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

مذاکرات هسته‌ای امروز با گذشته قابل مقایسه نیست

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: همین که از وین ۶ تا وین ۸، توانسته‌ایم زیاده‌خواهی طرف مقابل را عقب بزنیم و به برجام ۲۰۱۵ بازگردیم، دستاورد قابل توجهی‌ است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 13
کد خبر: ۱۲۹۴۰۵

ابوالفضل بازرگان تحلیلگر مسائل بین‌الملل در مراسم «بررسی تخصصی نتایجِ مذاکرات ایران با ۴+۱» که به همت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاههای بزرگ تهران برگزار شد؛ گفت: برجام اشکالات بسیار زیادی به لحاظ سیاسی و فنی دارد و در یک کلام همان "خسارت محض" است!

وی تاکید کرد: همین که از وین ۶ تا وین ۸، توانسته‌ایم زیاده‌خواهی طرف مقابل را عقب بزنیم و به برجام ۲۰۱۵ بازگردیم، دستاورد قابل توجهی‌ است.

بازرگان یادآور شد: وضعیت نظام بین‌الملل تغییر کرده‌است و برای ایران فرصتی طلایی است جهت چانه‌زنی و گرفتن امتیاز از طرف مقابل.

وی تاکید کرد: در ۲۰۱۵ و زمان برجام، مواضع ۵+۱ علیه ما هماهنگ بود. اما در شرایط فعلی به دلیل عدم هماهنگی سایرطرف‌های مذاکره، باعث ایجاد فرصتی بی‌نظیر جهت امتیازگیری از طرف‌های مقابل است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: صنعت هسته‌ای یک کالای گران‌قیمت است. می‌توانستیم با تاکتیک در مذاکرات و با فشار، اتخاذ تصمیمات بهینه‌تری را شاهد باشیم و امتیازات قوی‌تری را بگیریم.

وی گفت: میدان ما با دیپلماسی ما به شدت هماهنگ شده‌است. ای کاش دیپلماسی هم خودش را با میدان هماهنگ کند.

بازرگان تصریح کرد: برای احیای برجام و حصول شرایط خودمان، باید فشار بیش‌تری بیاوریم. ابزار چانه‌زنی ما افزایش پیداکرده‌است و در مسیر مذاکرات از این ابزار استفاده کرده‌ایم. وین ۷ و وین ۸، با وین ۶ قابل مقایسه نیست.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده