مهلت چهار روزه پاکستان برای بازگشت برخی از مهاجران افغان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مهلت چهار روزه پاکستان برای بازگشت برخی از مهاجران افغان

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان اعلام کرد که افغان‌هایی که پس از تحولات این کشور در پاکستان گرفتار بودند، در صورت داشتن شناسنامه افغانستانی ۴ روز فرصت بازگشت دارند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 25
کد خبر: ۱۳۰۸۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد صادق» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با انتشار توئیتی اعلام کرد که دارندگان شناسنامه افغانستانی از امروز (۵ اردیبهشت) تا ۴ روز دیگر (۹ اردیبهشت) مجاز هستند تا از طریق گذرگاه مرزی تورخم به کشورشان بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که می‌خواهند به خانه‌های خود بازگردند باید در این بازه زمانی خارج شوند، افزود: بطور معمول تنها بیماران اجازه عبور بدون روادید در تورخم را داشتند.

گفتنی است که در پی تحولات اخیر در افغانستان شماری از اتباع این کشور در پاکستان گرفتار بودند و دولت اسلام‌آباد به افراد اجازه خروج بدون روادید را نمی‌داد.


وزارت امور مهاجرین طالبان اوایل هفته گذشته اعلام کرده بود که برای رسیدگی به وضعیت مهاجران افغانستان در کشور‌های همسایه، به زودی نشستی میان مقام‌های هیئت حاکمه افغانستان، ایران، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برگزار می‌شود.

وزارت امور مهاجرین طالبان همچنین تاکید کرده بود که قرار است در این نشست پیرامون مشکلات مهاجران افغان گفتگو شده و برای یافتن راه‌حل‌هایی برای آن‌ها تبادل‌نظر شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار