واکنش به تفکیک وزارت راه و شهرسازی-راهبرد معاصر
عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند عملیات مشترک مرزبانان ایران و عراق در مقابله با سلاح‌های غیرمجاز

واکنش به تفکیک وزارت راه و شهرسازی

نایب رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه ایجاد ساختار جدید هزینه دارد، افزود: تفکیک وزارت راه و شهرسازی خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است و این اقدام برای دولت بار مالی، دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 02
کد خبر: ۱۳۱۹۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ اخیرا محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از به جریان افتادن طرح تفکیک وزارت راه و شرسازی به 2 وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی خبر داده بود.

 

اسماعیل حسین‌زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی ، اظهار کرد: تفکیک وزارت راه و شهرسازی به 2 وزارتخانه بار مالی برای دولت به همراه داشته و بر خلاف اصل کوچک و چابک سازی دولت است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد ساختار جدید هزینه دارد، افزود: تفکیک وزارت راه و شهرسازی خلاف اصل 75 قانون اساسی است، چرا که وقتی این دو وزارتخانه با هم ادغام شدند بسیاری از ساختمان‌ها و تجهیزات دیگر به فروش رفتند و یا واگذار شدند و اگر قرار است این دو تفکیک شوند باید این ساختمان ها تامین شود که در نتیجه این اقدام برای دولت بار مالی، دارد.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران در همین راستا ادامه داد: گسترده تر کردن و حجیم کردن دولت به معنای افزایش بروکراسی بوده که خود زمینه ساز مشکلات بسیاری خواهد بود، حجیم کردن دولت در این شرایط به نفع ما نیست.

 

حسین‌زهی با بیان اینکه با تفکیک وزارتخانه مذکور بخش عمده ای از زمان این وزارتخانه صرف اصلاح ساختار خواهد شد، افزود: اگر قرار باشد دوباره این وزارتخانه، به 2 وزارتخانه تبدیل شود، ، دوباره چند سال به عقب برمی گردیم تا دو وزارتخانه وظایفشان مشخص شود که این مسئله هزینه بر خواهد شد.

 

نماینده خاش در مجلس با بیان اینکه قبلا نیز این دو وزارتخانه از هم جدا بودند و ما آنها را ادغام کردیم. گفت:اگر قرار باشد که وزارتخانه جدید ایجاد کنیم پس چه ضرورتی وجود داشت که 2 وزارتخانه را با هم ادغام و یک وزارتخانه ایجاد کنیم.

 

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در ابتدای مجلس یازدهم مطرح شد که رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نظر ایشان در خصوص این طرح را جویا شدند و رئیس جمهور اشاره داشتند که با توجه به مسائل جاری کشور این تفکیک به سال بعد موکول شود.

 

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی با تفکیک این وزارتخانه مخالفت کردند./ تسنیم

ارسال نظر