ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

چرا ویروس کرونا برای مردان کشنده‌تر است؟

چرا ویروس کرونا برای مردان کشنده‌تر است؟ محققان در مطالعات خود دریافتند که میزان استروژن در بدن برای مقابله با ویروس کرونا اهمیت دارد و به همین خاطر زنان بیشتر از مردان در دفع عفونت موفق‌تر هستند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 22
کد خبر: ۱۳۴۷۱۸

به گزارش راهبردمعاصر، یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در مردان به طور متوسط ​​۱.۷ برابر بیشتر از نرخ مرگ و میر زنان در ۳۸ کشور بود. تحقیقات جدیدتر دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که اگرچه مردان ۴۹ درصد از موارد ابتلا به کرونا را در ایالات متحده تشکیل می‌دهند، اما ۵۵ درصد از مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را از آوریل ۲۰۲۰ تا می ۲۰۲۱ به ثبت رسانده‌اند.

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت، مطالعه اخیر از یک نظریه پیشرو در مورد این اختلاف حمایت بیشتری کرد؛ استروژن ممکن است محافظتی در برابر کووید ۱۹ شدید ارائه دهد.

در این مطالعه که در مجله "Family Practice" در انگلیس منتشر شد، محققان زنانی را در انگلیس که تحت درمان جایگزینی هورمونی قرار گرفته بودند در عرض ۶ ماه پس از تشخیص کووید ۱۹ با آن‌هایی که این کار را نکرده بودند، مقایسه کردند. نتایج نشان داد که گروه اول نسبت به گروه دوم ۷۸ درصد کمتر جان خود را از دست دادند.

در مجموع، این مطالعه شامل بیش از ۵۴۰۰ زن بود که بیشتر آن‌ها به طور متوسط ​​حدود ۵۹ سال سن داشتند. محققان وضعیت اجتماعی، اقتصادی و مشکلات سلامتی از قبل موجود را کنترل کردند.

"آنیتا راج"، استاد بیماری‌های عفونی و بهداشت عمومی جهانی در دانشگاه کالیفرنیا گفت: این به مجموعه شواهدی می‌افزاید که چرا به‌ویژه در اوایل همه‌گیری، ما شاهد نتایج بالینی متفاوتی برای زنان نسبت به مردان بودیم.

فرضیه‌های مختلفی برای توضیح تفاوت مرگ و میر ناشی از کرونا بین مردان و زنان در دو سال گذشته مطرح شده است. در مطالعه هاروارد، محققان پیشنهاد کردند که انواع مشاغلی که زنان دارند و تمایلات رفتاری آن‌ها می‌تواند بر پیامد‌های کووید ۱۹ تأثیر بگذارد.

اما کارشناسان می‌گویند منطقی است که استروژن می‌تواند نقش محافظتی در برابر ویروس کرونا داشته باشد، زیرا این هورمون به عنوان تحریک کننده پاسخ ایمنی از طریق تولید آنتی بادی شناخته شده است. در عین حال، سطوح بالاتر استروژن می‌تواند سیستم ایمنی را از واکنش بیش از حد تهاجمی به یک عفونت ویروسی که می‌تواند منجر به التهاب تهدید کننده زندگی شود، باز دارد.

"کریستوفر ویلکاکس"، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: ما در زنان می‌بینیم که آن‌ها پاسخ آنتی بادی سریع‌تر و بالاتری به عفونت کووید ۱۹ دارند که احتمالاً به این معنی است آن‌ها می‌توانند عفونت را سریع‌تر از مردان پاک کنند.

این تحقیق جدید همچنین با مطالعه سال ۲۰۲۰ مطابقت دارد که نشان داد درمان جایگزینی هورمونی خطر مرگ و میر ناشی از کرونا را در بین زنان بالای ۵۰ سال به نصف کاهش می‌دهد.

محققان همچنین نسبت به این امر هشدار دادند که درمان جایگزینی هورمون خطرات خود را دارد,، زیرا استفاده طولانی مدت ممکن است احتمال سکته مغزی، لخته شدن خون یا حمله قلبی را افزایش دهد./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار