دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته کشف توله شیر وحشی و مار‌های پیتون و کبری در یکی از مناطق مسکونی تهران + عکس رئیس سازمان محیط‌زیست: پروژه قانونی به نام ‎ «پتروشیمی میانکاله» وجود ندارد بیماری‌هایی که مانع سفر حج هستند ماجرای حضور زن نیمه برهنه در بانک اصفهان چه بود؟

بهترین راه تقویت حافظه با افزایش سن

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که راه حل‌های تقویت حافظه، بستگی به هر فرد دارد. نحوه آموزش به مغز می‌تواند منحصر به فرد باشد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 24
کد خبر: ۱۴۳۹۴۰

به گزارش راهبرد معاصر این مطالعه که توسط محققان دانشگاه میشیگان و کالج پزشکی ایالت پن انجام شد، دو رویکرد را برای افراد مبتلا به نوع اولیه از دست دادن حافظه مقایسه کرد. این دو عبارتند از آموزش استراتژی یادگاری، که هدف آن اتصال چیزی است که کسی می‌خواهد به خاطر بسپارد به چیز دیگری مانند یک کلمه، عبارت یا آهنگ و آموزش بازیابی فاصله‌دار، که به تدریج زمان بین را افزایش می‌دهد یعنی یاد آوری موارد با گذشت زمان.

افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف، که همیشه منجر به تشخیص بعدی بیماری آلزایمر نمی‌شود، هنگام استفاده از یکی از این رویکرد‌های آموزشی شناختی، بهتر می‌توانستند اطلاعات را به خاطر بسپارند. با این حال، داده‌ها و اسکن‌های مغزی که نشان می‌دهد کدام نواحی از مغز فعال‌تر هستند، نشان می‌دهند که هر فعالیت متفاوت عمل می‌کند.

تحقیقات ما نشان می‌دهد که می‌توانیم به افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف کمک کنیم تا میزان اطلاعاتی را که یاد می‌گیرند و به خاطر می‌سپارند بهبود بخشند.با این حال، رویکرد‌های مختلف آموزش شناختی، مغز را به روش‌های متفاوتی درگیر می‌کند.

دکتر همپستد گفت: آموزش استراتژی یادگاری باعث افزایش فعالیت در نواحی مغزی که اغلب تحت تأثیر بیماری آلزایمر هستند، افزایش می‌یابد، که احتمالاً توضیح می‌دهد، چرا این رویکرد آموزشی به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند اطلاعات بیشتر و برای مدت طولانی‌تری به خاطر بسپارند و نشان می‌دهد که آن‌ها اطلاعات را کارآمدتر پردازش می‌کردند.

همپستد و تیمش با کریش ساتیان، دکترای پروفسور و رئیس دپارتمان نورولوژی ایالت پن و مدیر موسسه علوم اعصاب ایالت پن کار کردند.

ساتیان خاطرنشان کرد که رویکرد‌های آموزشی شناختی احتمالاً در همکاری با درمان‌های دارویی جدید برای مبتلایان به اختلالات نورودژنراتیو اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. محققان و پزشکان می‌توانند از این نوع اطلاعات برای شناسایی بهترین درمان‌های غیردارویی برای بیماران مبتلا به اختلال حافظه استفاده کنند./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر