با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

کانال سوئز رکورد زد/ عبور ۵.۲ میلیون تن بار در یک روز

رئیس اداره کانال سوئز می‌گوید که عبور و مرور کشتی‌ها از کانال سوئز همزمان با هفتمین سالروز تاسیس کانال جدید سوئز رکورد شکسته است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 06
کد خبر: ۱۴۵۸۵۴

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از روسیا الیوم، «اسامه ربیعی» رئیس اداره کانال سوئز امروز شنبه گفت که در هفتمین سالروز تاسیس کانال جدید سوئز، حرکت ناوبری در این کانال با عبور ۸۹ کشتی از هر دو جهت و جابجایی مجموع ۵.۲ میلیون تن بار خالص، بالاترین نرخ عبور روزانه کشتی‌ها را در تاریخ کانال به ثبت رساند.

وی افزود: تعداد کشتی‌های عبوری از شمال کانال به ۴۴ کشتی با تناژ خالص سه میلیون تن می رسد و ۴۵ فروند کشتی هم از مسیر جنوب در مسیر ناوبری جدید کانال با مجموع تناژ خالص ۲.۲ میلیون تن عبور کرده است.

ربیعی تاکید کرد: نرخ روزانه ترانزیت از کانال سوئز پس از افتتاح پروژه کانال جدید سوئز افزایش قابل توجهی داشته است، به نحوی که میانگین ترانزیت روزانه کشتی‌های عبوری از کانال از ۴۸ کشتی قبل از پروژه کانال جدید به ۶۲ کشتی افزایش یافته است.

وی گفت: رکوردهای ثبت شده توسط حرکت ناوبری در این کانال به دلیل پروژه کانال جدید سوئز است که منجر به افزایش ظرفیت کانال و بالا بردن کارایی آن برای پذیرش نسل فعلی و آینده کشتی‌های غول‌پیکر با محموله‌های عظیم و زیردریایی‌های بزرگی است که زرادخانه‌های کشتی‌های جهانی در حال ساخت آن‌ها هستند .

امروز شنبه کشتی غول پیکر کانتینری COSCO SHIPPING PISCES با مجموع باری به وزن ۲.۲ هزار تن از سمت شمال کانال ، وارد شد که از مبدا انگلیس به مقصد سنگاپور در حرکت است.

از سمت جنوب کانال سوئز نیز کشتی کانتینری OOCL SCANDINAVIA با پرچم هنگ کنگ  با ظرفیت بار 220 هزار تُنی خود با عبور از کانال، از مبدا سنگاپور به مقصد بریتانیا در حرکت است.

ربیعی اخیر هم گفته بود که مصر  در سال مالی منتهی به 30 ژوئن 7 میلیارد دلار از محل عبور کشتی‌ها از کانال سوئز درآمد داشته که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد کرده است.

دلیل افزایش درآمد مصری‌ها رشد تعداد کشتی‌های باری عبوری از این کانال بوده که نسبت به سال قبل 10.9 درصد رشد کرده است.

کانال سوئز کوتاه‌ترین مسیر آبی بین آسیا و اروپاست و یکی از اصلی‌ترین منابع تامین ارز خارجی دولت مصر به شمار می‌رود.

سال 2015 بود که مصر روند تعریض کانال سوئز را آغاز کرد و قرار شده این پروژه در سال 2023 به اتمام برسد. این اقدام باعث شده تا درآمد مصری‌ها از این کانال افزایش یابد.

مصر گفته در سال مالی منتهی به روز 30 ژوئن 22 هزار و 32 کشتی از کانال سوئز عبور کردند که رشدی 15.7 درصدی داشته است./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار