ارزیابی سواد قرآنی متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

ارزیابی سواد قرآنی متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این معاونت کمیته‌ای برای مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی درباره انس با قرآن تشکیل می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 31
کد خبر: ۱۴۹۲۳۴

به گزارش راهبرد معاصر طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، جذب معلم از طریق این ماده شامل همه افرادی است که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند و هرساله از طرف سازمان امور استخدامی کشور بخشنامه‌ای ابلاغ می‌شود تا افرادی که مایل به کار در دستگاه‌های اجرایی کشور هستند در رشته‌هایی مورد علاقه خود ثبت نام کنند که در این راستا بخشی از آن‌ها هم به آموزش و پرورش می‌آیند.

این گروه یک آزمون علمی دارند که اگر در آزمون علمی پذیرفته شوند، باید همانند متعهدان خدمت روند مصاحبه و گزینش را طی کنند. افرادی که هر سه مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند تا دروس را در قالب دو پودمان بالغ بر ۶۷۰ تا ۷۰۰ ساعت پشت سر گذارند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، اصغر باقرزاده روز چهارشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار داشت: امسال از معاونت پرورشی خواسته شده که وضعیت سواد و انس با قرآن مدیران مدارس را رصد کنند.

وی افزود: همچنین کمیته‌ای برای مصاحبه افراد ماده ۲۸، برگزار شده و براین اساس افرادی که می‌خواهند وارد مدرسه شوند، باید ۶ مهارت را بگذرانند که یکی از این مهارت‌ها انس با قرآن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: انس با قرآن در میان معلمان و دانش‌آموزان برای ما در اولویت قرار دارد. از این رو، طرح ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی را که از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم بود، آغاز شده است.

باقرزاده اضافه کرد: این طرح در یک بازه سه تا پنج ساله با حضور همه مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: توانمندسازی نیروها مهم‌ترین دغدغه ما است و با همراهی مدیران کل حوزه ستادی پرورشی و معاونان پرورشی استان‌ها به صورت متمرکز و غیرمتمرکز دوره‌هایی را شروع کردیم.

باقرزاده گفت: در صدد چاپ قرآن هایی به خط بریل برای دانش آموزان جامعه هدف هستیم که اصطلاح استثنایی برای آنها استفاده می شود اما باید گفت هر کدام استعدادهای خاصی دارند و همین تامین قرآن به خط بریل برای استان‌ها از همین روست./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار