توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

ارزیابی سواد قرآنی متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این معاونت کمیته‌ای برای مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی درباره انس با قرآن تشکیل می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 31
کد خبر: ۱۴۹۲۳۴

به گزارش راهبرد معاصر طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، جذب معلم از طریق این ماده شامل همه افرادی است که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند و هرساله از طرف سازمان امور استخدامی کشور بخشنامه‌ای ابلاغ می‌شود تا افرادی که مایل به کار در دستگاه‌های اجرایی کشور هستند در رشته‌هایی مورد علاقه خود ثبت نام کنند که در این راستا بخشی از آن‌ها هم به آموزش و پرورش می‌آیند.

این گروه یک آزمون علمی دارند که اگر در آزمون علمی پذیرفته شوند، باید همانند متعهدان خدمت روند مصاحبه و گزینش را طی کنند. افرادی که هر سه مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند تا دروس را در قالب دو پودمان بالغ بر ۶۷۰ تا ۷۰۰ ساعت پشت سر گذارند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، اصغر باقرزاده روز چهارشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار داشت: امسال از معاونت پرورشی خواسته شده که وضعیت سواد و انس با قرآن مدیران مدارس را رصد کنند.

وی افزود: همچنین کمیته‌ای برای مصاحبه افراد ماده ۲۸، برگزار شده و براین اساس افرادی که می‌خواهند وارد مدرسه شوند، باید ۶ مهارت را بگذرانند که یکی از این مهارت‌ها انس با قرآن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: انس با قرآن در میان معلمان و دانش‌آموزان برای ما در اولویت قرار دارد. از این رو، طرح ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی را که از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم بود، آغاز شده است.

باقرزاده اضافه کرد: این طرح در یک بازه سه تا پنج ساله با حضور همه مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: توانمندسازی نیروها مهم‌ترین دغدغه ما است و با همراهی مدیران کل حوزه ستادی پرورشی و معاونان پرورشی استان‌ها به صورت متمرکز و غیرمتمرکز دوره‌هایی را شروع کردیم.

باقرزاده گفت: در صدد چاپ قرآن هایی به خط بریل برای دانش آموزان جامعه هدف هستیم که اصطلاح استثنایی برای آنها استفاده می شود اما باید گفت هر کدام استعدادهای خاصی دارند و همین تامین قرآن به خط بریل برای استان‌ها از همین روست./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار