ادامه اعتراضات تونسی‌ها در پنجمین روز متوالی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ادامه اعتراضات تونسی‌ها در پنجمین روز متوالی

درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی در تونس و مردم در پی کشته شدن یک جوان تونسی حین عملیات تعقیب و گریز، برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 19
کد خبر: ۱۵۵۳۲۳

به گزارش راهبرد معاصر، جوانی تونسی به نام «مالک السلیمی» حدود سه هفته پیش در پی عملیات تعقیب و گریز پلیس به شدت زخمی و پی از آن در پی جراحات شدید در بیمارستان جان باخت.

پس از جان باختن این جوان تونسی بود که مردم معترض به خیابان‌ها آمدند و این اعتراضات پنج روز است که ادامه دارد.

بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، دامنه اعتراضات در تونس افزایش یافته و به محله‌های دیگری مانند «الزهرونی، العقبه، الجبل الاحمر، الزهور و ابن خلدون و التضامن» کشیده شده است.

پلیس تونس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور و بمب صوتی استفاده کرده و وزارت کشور تونس روایت معترضان درباره چگونگی کشته شدن این جوان را رد کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، شعله‌های لاستیک‌های آتش زده در خیابان‌ها دیده می‌شودو عملیات فرار و تعقیب میان معترضان و نیروهای امنیتی ادامه دارد.

«فاکر بوزغایه» رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت کشور تونس دو روز پیش (دوشنبه) اعلام کرد، گروهی برای اهداف سیاسی و دست زدن به سرقت و غیره، خود را در میان معترضان در محله التضامن پنهان کرده بودند.

وی افزود، روایت‌ها در خصوص اینکه مالک السلیمی مورد خشونت رفتاری از سوی نیروهای امنیتی قرار گرفته، حاوی اطلاعات نادرست بسیاری است. گشتی پلیس، السلیمی و دوستش را در یک عملیات روتین متوقف کرده اما وی اقدام به فرار کرد، از دیواری بلند بالا رفت و سقوط کرد. همچنین تمامی اقدامات برای انتقال این جوان به بیمارستان به سرعت انجام شد./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار