کاخ‌سفید تلاش روسیه برای استفاده از بمب هسته‌ای را رد کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کاخ‌سفید تلاش روسیه برای استفاده از بمب هسته‌ای را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از نبود شواهد درباره توسل جستن روسیه به بمب هسته ای در جنگ اوکراین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 26
کد خبر: ۱۵۶۱۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، «ند پرایس»سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری سه شنبه شب خود با خبرنگاران از نبود شواهد مبنی بر تلاش روسیه برای استفاده از بمب هسته ای در اوکراین خبر داد.

این مقام آمریکایی گفت: ما به دقت در حال رصد (رفتار روسیه در اوکراین) هستیم و نیازی نمی‌بینیم که بخواهیم شرایط خودمان را در زمینه هسته‌ای تغییر دهیم. ما هیچ نشانه‌ای از اینکه مسکو در حال آماده شدن برای استفاده از سلاح هسته‌ای است، نمی بینیم. با این حال، این رفتار به علت‌های فراوان، نگران کننده است.

روز گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی با اتهام‌زنی علیه مسکو، هشدار داد استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین «یک اشتباه بزرگ» خواهد بود.

بایدن هشدار داد اگر روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین استفاده کند مرتکب اشتباه بزرگ و فاحشی شده است.

این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، پیشتر در تماس تلفنی با همتایان خود در ایالات متحده، فرانسه و ترکیه، نسبت به برنامه‌های کی‌یف برای منفجر کردن یک «بمب کثیف» و مهمتر کردن ارتش روسیه ابراز نگرانی کرده بود./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار