زندگی بیش از یک چهارم جمعیت جهان عرب در فقر-راهبرد معاصر

زندگی بیش از یک چهارم جمعیت جهان عرب در فقر

دبیر کل اتحادیه عرب در میزگردی که در مصر با همکاری سازمان ملل برگزار شد، از فقر یک چهارم جمعیت جهان عرب در پی شیوع کرونا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۴۴۱

به گزارش راهبرد معاصر، «احمد ابو الغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در میزگردی که مصر با همکاری سازمان ملل در چارچوب فعالیت‌های اجلاس آب و هوا با موضوع امنیت غذایی و با حضور شماری از مقامات کشور‌های جهان و برخی سازمان‌های بین المللی برگزار شد شرکت کرد.

 

ابو الغیط با ایراد سخنانی در این میزگرد گفت: در نشستی که اتحادیه عرب هفته گذشته در الجزایر داشت، به بررسی امنیت غذایی به عنوان مهمترین چالش فعلی منطقه عربی پرداختیم.

 

او افزود: در این نشست با ابتکار‌های ارائه شده توسط برخی کشور‌ها وسازمان‌های عربی موافقت شد. در این نشست مطالعه راهبردی ارائه شده از سوی اتحادیه عرب در خصوص تقویت امنیت غذایی کشور‌های عربی به تصویب رسید که هدف از افزایش تولید، استفاده از منابع، تغییر الگوی مصرف و ... است.

 

ابو الغیط درباره افزایش فقر در منطقه عربی به علت شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های آن سخن گفت و اعلام کرد بیش از یک چهارم جمعیت جهان عرب در فقر زندگی می‌کنند.

 

پیش از این به دلیل افزایش فقر در برخی از کشورهای عربی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در گفتگویی اعلام کرد درباره احتمال تکرار وقایع بهار عربی در سال ۲۰۱۱ که اعتراضات مردمی موجب سرنگونی برخی نظام‌های حاکم در کشور‌های عربی شد، گفت: «متاسفانه ریشه‌های عمیقی که باعث بهار عربی شد، مانند فقر، بیکاری و فارغ‌التحصیلان بیکار، همچنان وجود دارد»./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر