دو سوم آلمانی‌ها مجبورند هزینه‌های زندگی را کاهش دهند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دو سوم آلمانی‌ها مجبورند هزینه‌های زندگی را کاهش دهند

نتایج نظرسنجی انجمن مصرف‌کنندگان آلمان نشان داد تقریباً دو سوم مردم این کشور به دلیل فشار تورم مجبور به کاهش هزینه‌ها شامل هزینه‌های ضروری زندگی خود شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 25
کد خبر: ۱۶۰۷۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، گروه تحریریه روزنامه آلمانی Funke با استناد به نظرسنجی انجام شده توسط انجمن مصرف‌کنندگان فدرال گزارش داد تقریباً دو سوم آلمانی‌ها به دلیل تورم مجبور به کاهش هزینه‌های زندگی خود شده‌اند. 

 

طبق این گزارش، در حال که تورم رکورد دیگری را در ماه اکتبر با ۱۰.۴ درصد در این کشور ثبت کرد، بسیاری از مصرف‌کنندگان آلمانی مجبور شده‌اند حتی هزینه‌های ضروری زندگی خود را کاهش دهند. 

 

نظرسنجی جدید فدراسیون سازمان‌های مصرف‌کننده آلمان (VZBV) نشان داده که ۶۳ درصد مصرف‌کنندگان به طور کلی هزینه‌های خود را به دلیل تورم زیاد کاهش داده‌اند.  در حالی که ۲۰ درصد دیگر گفتند هنوز این کار را نکرده‌اند اما انتظار دارند به زودی مبجور به این کار شوند. 

 

به گزارش راشا تودی، ۶۱ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند شروع به خریدن محصولات ارزان‌تر کرده‌اند، ۵۶ درصد گفتند هزینه پوشاک خود را کاهش داده‌اند و حدود ۳۳ درصد گفتند برای صرفه جویی در مصرف سوخت، کمتر از خودروی خود استفاده می‌کنند. یک سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هم گفتند که از سفر هوایی صرف‌نظر کرده‌اند. 

 

چهل‌وپنج درصد مصرف‌کنندگان هم گفتند به جای خرید دستگاه‌های جدید به دنبال تعمیر دستگاه‌های معیوب خود هستند. 

 

بر اساس داده‌های رسمی، تورم در آلمان در اکتبر به ۱۰.۴ درصد در سال افزایش یافت که بالاترین نرخ از زمان اتحاد مجدد آلمان و بالاتر از ۱۰ درصد در ماه سپتامبر و ۷.۹ درصد در اوت است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده