محتوای نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه مشخص شد-راهبرد معاصر

محتوای نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه مشخص شد

پارلمان اروپا در تلاش است تا از اتحادیه اروپا بخواهد که در چارچوب بسته جدید تحریم‌های ضد روسی، از تعمیر خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم 2، جلوگیری کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 28
کد خبر: ۱۶۱۱۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، به گفته منابع خبری آگاه، پیشنهاد شده که این امر بعنوان تحریم واردات انرژی از روسیه اجرا شود. این بدان معناست که همه کشورهای عضو، از جمله آلمان، موظف خواهند بود از هر نوع اقدامی برای مرمت و بازسازی خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم 2 که در نتیجه وقوع انفجارهایی دچار آسیب و نشت گاز شده خودداری کنند.

 

پارلمان اروپا پس از رای گیری در مورد قطعنامه ای که روسیه را به عنوان "کشور حامی تروریسم" به رسمیت می شناسد، در تلاش است تا چنین مقاصدی را گسترش دهد. به عقیده برخی کشورهای اروپایی، انزوای بین المللی روسیه باید به معنای ممنوعیت کامل تجارت با این کشور باشد. در عین حال، علاوه بر فقدان اختیارات مناسب از سوی پارلمان اروپا، روند هماهنگی نیز مانع تحقق این اهداف خواهد بود، زیرا بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه برای چنین اقدامی آمادگی ندارند.

 

لازم به یادآوری است که اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته است در مورد تعیین سقف قیمت نفت روسیه به توافق برسد. این در حالی است که کشورهای حوزه دریای بالتیک و لهستان بر تصویب بسته تحریمی جدید علیه روسیه تا تاریخ 5 دسامبر (14 آذر ماه) اصرار دارند./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده