چین خواستار کاهش تحریم‌های کره‌شمالی شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

چین خواستار کاهش تحریم‌های کره‌شمالی شد

وزارت خارجه چین اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در دیدار اخیر با ترامپ در ژاپن خواستار کاهش تحریم‌ها علیه کره‌شمالی شده بود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 14
کد خبر: ۱۶۲۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امورخارجه چین روز شنبه اعلام کرد: «شی جی پینگ» رئیس جمهوری چین در ماه گذشته در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار انعطاف پذیری بیشتر و کاهش تحریم های این کشور علیه کره شمالی شد.

 

به گزارش رویترز، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری چین در دیدار با ترامپ در حاشیه نشست گروه 20 در اوزاکا ژاپن، خواستار نرمش واشنگتن در قبال کره شمالی و کاهش تحریم‌ها علیه این کشور شد.

 

این در حالی است که یک منبع آگاه و نزدیک به کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: ایالات متحده در حال بررسی تعلیق 12 تا 18 ماهه تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی است، در ازای آنکه پیونگ یانگ نیز تاسیسات هسته ای مهم خود را از کار انداخته و کل برنامه های اتمی اش را متوقف کند.

 

پیشنهاد آمریکا شامل تعلیق تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است که علیه صادرات زغال سنگ و منسوجات کره شمالی اعمال شده است. این اقدام یک سازش و مصالحه بین کشور به شمار می رود آن هم پس از شکست دور دوم مذاکرات رهبران دو کشور در ماه فوریه در شهر هانوی پایتخت ویتنام.

 

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که انتظار می رود مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی طی روزهای آینده مجددا از سر گرفته شود. هنوز زمان و مکان دقیق این مذاکرات اعلام نشده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار