هشدار قرمز؛ ۱۱ شهر در محاصره آلودگی پلمب یک تالار پذیرایی به علت مسمومیت غذایی بیش از ۷۰ نفر/ ماجرا چیست؟ ازدواج با اتباع غیرایرانی قانونی می‌شود اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای چالوس و هراز بحران دسترسی به انسولین / رنج مداوم بیماران دیابتی خدائیان: مردم باید از اطلاعات دستگاه‌ها مطلع شوند وضعیت ترافیک و شرایط جوی محورهای کشور پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ ‌آزادی موقت متهم پرونده موبایل موسوی با وثیقه سنگین هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند جزئیات پرداخت ۴۳ همت از مطالبات بیمارستان‌های دولتی سال ۱۴۰۵ چند روز تعطیل رسمی دارد؟ وکیل: حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال کارگری، با تصمیم رئیس قوه قضائیه به سی سال حبس تبدیل شد توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد اعلام محدودیت‌های ترافیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در برخی از جاده‌های کشور

اظهارات نوری در خصوص اجرای "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش"

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرایی‌سازی "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" به یک بیماری مزمن تبدیل شده است و موانع سه‌گانه‌ای در این مسیر وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 19
کد خبر: ۱۶۴۴۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری امروز در نشست «ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» اظهار کرد: در چشم‌انداز سند تحول بنیادین بر مفاهیمی همچون رویکرد مدیریتی، نقد پذیری و مشارکت‌جویی اشاره شده است که این موارد از ارکان کار فعالیت‌های آموزش و پرورش است.

 

وی افزود: یکی از مهارت‌های پایه مورد نیاز دانش‌آموزان، تفکر نقادانه و نقد منطقی است. این مهارت در آموزش و پرورش کمتر مورد توجه قرار گرفته است و معلم را برای این کار آماده نکرده‌ایم.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مهارت‌های پایه ندارند و نمی‌توانند کار تیمی انجام دهند چرا که در مدارس دانش را منتقل کرده‌ایم اما با مهارت همراه نبوده است.

 

نوری بیان کرد: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به یک بیماری مزمن تبدیل شده است و موانع سه‌گانه‌ای در این مسیر وجود دارد.

 

وی افزود: در سند تحول بنیادین به 6 ساحت تربیتی اشاره و تأکید شده است که خروجی مدارس باید به آنها مجهز باشند اما به دلیل عدم اجرای سند تحول بنیادین فردی به آن توجه نمی‌کند و نیاز است این گفتمان آغاز شود.

 

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: اگر سند تحول اجرا شود نتایج آن بر افراد ذینفع چه خواهد بود؟ زمانی که رتبه‌بندی معلمان اجرا شد فقط پرسیدند چه میزان به حقوق معلمان اضافه می‌شود اما نگفتند که این کار در مسیر اجرای سند تحول بنیادین است. یکی از نتایج اجرای سند تحول بنیادین اصلاح نظام پرداخت است اما اولویت نخست ارتقای نظام تعلیم و تربیت بود.

 

نوری بیان کرد: سند تحول بنیادین باید به مدرسه پیوند بخورد و افراد مشاهده کنند اجرای سند برای آنها چه منافعی دارد.

 

وی متذکر شد: باید به سمتی برویم که بخشنامه به مدارس ارسال نشود و در شبکه شاد فرصتی فراهم شود تا اگر مدارس پرسشی دارند از یکدیگر پرسیده و پاسخ دهند؛ همیشه گفته‌ایم بهترین معلم فردی است که پاسخ را در کلاس درس از دانش‌آموزان بگیرد اما مدرسه هنوز هیچ اختیاری ندارد.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در حال احصای شاخص‌های سند تحول است و اگر این کار انجام شود، مدارس می‌توانند برنامه‌های خود را براساس آن تنظیم و اجرا کنند./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار