مطالبات دانش‌آموزان از وزیر آموزش‌وپرورش چه بود؟-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

مطالبات دانش‌آموزان از وزیر آموزش‌وپرورش چه بود؟

جمعی از دانش آموزان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش، پرسش‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 07
کد خبر: ۱۵۸۰۱۲

به گزارش راهبرد معاصر،  یوسف نوری؛ وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با دانش‌آموزان کاشمری اظهار کرد: نگاه ما به دانش‌آموزان نباید به‌ صورت ابژه‌ای باشد به معنای اینکه دانش‌آموز مانند خمیری است که هر طور بخواهیم می‌توانیم آن‌ها را شکل دهیم.

وی افزود: این انگاره تصور اشتباهی است حتی در دانشگاه هم این انگاره وجود دارد و معلمان و اساتید در کلاس‌های درس متکلم وحده هستند و دانش آموزان و دانشجویان ما امکان بروز و ظهور افکار و استعدادهای خود را ندارند و این موضوع در خانواده‌ها باعث سرکوب استعدادهای دانش آموزان می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حلقه واسط آموزش‌وپرورش با دانش آموزان، تشکل‌های دانش‌آموزی هستند لذا از تشکل‌ها باید برای انتقال نظر دانش آموزان به آموزش‌وپرورش استفاده کنیم.

نوری تصریح کرد: مهارت محوری به معنای آموزش مهارت‌های پایه است، اما در این حوزه نتوانسته‌ایم، موفق باشیم و این موضوع باعث آسیب‌های زیادی به کلاس‌های درس و مدارس شده است لذا باید در تمام رشته‌ها این مهارت‌ها را به دانش آموزان آموزش دهیم تا در دوره‌های بعدی ازجمله دانشگاه و محیط‌های کار با تقویت و استمرار این مهارت‌ها به افراد توانمندی در جامعه تبدیل شوند.

وی گفت: باید به دانش آموزان مسئولیت اجتماعی داد و این موضوع از کلاس‌های درس باید شروع شود، حتی می‌توان آموزش در کلاس درس را با هدایت معلم بر عهده دانش آموزان گذاشت و در همین راستا مدارسی داشتیم که یک روز به‌طور کامل و بدون حضور اولیای مدرسه و معلمان به‌خوبی اداره شده است و در این مدرسه همه ارکان مدرسه مانند مدیر، معاون و ... از میان دانش آموزان انتخاب شدند، لذا به این نسل می‌توان مسئولیت سپرد.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه توجه به علم نافع در کتاب‌های درسی و با مدیریت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطابق فرمایشات رهبر انقلاب در حال انجام است، اظهار کرد: بر این اساس مرکز رصدی تشکیل ‌شده است تا نظرات دانش آموزان را کسب کنیم.

شایان‌ذکر است، در ابتدای این دیدار دانش آموزان به طرح پرسش‌هایی از وزیر آموزش‌وپرورش پرداختند، که به شرح زیر است:

برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای اجرای عدالت آموزشی در مناطق حاشیه شهری و روستاها چیست.

برای تفکیک علم نافع و غیر نافع در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری چه برنامه‌هایی دارید.

آموزش‌های ارائه‌شده به دانش آموزان برای مهارت‌های موردنیاز حال و آینده جامعه مناسب نیست.

تنوع مدارس به عدالت آموزشی آسیب می‌زند.

توجه بیشتری به مجلس دانش‌آموزی شود.

در درس‌های مرتبط با علوم انسانی از کادر اداری مدرسه استفاده نشود و مانند درس‌های تخصصی مانند ریاضی و زیست و .. از معلمان متخصص و باتجربه استفاده شود.

فاصله طبقاتی علمی بین دانش آموزان مدارس سمپاد، نمونه دولتی، شاهد و عادی خیلی زیاد است./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار