تقلای آمریکا و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای آشوب‌سازی در اردن-راهبرد معاصر

تقلای آمریکا و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای آشوب‌سازی در اردن

یک عضو دفتر سیاسی جنبش مردم در اردن از تحرکات مشکوک آمریکا و برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس در خصوص شعله ور کردن اوضاع در اردن خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، محمد احمد الروسان، یک عضو دفتر سیاسی جنبش مردم در اردن به این پایگاه خبری گفت: نخستین بار نیست که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس از تحولات اردن از جمله اعتراضات مسالمت آمیز سوء استفاده و بهره برداری می کنند.

 

الروسان افزود: معاهده دفاع مشترک آمریکا که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور به زور و کراهت و نفرت بر ما تحمیل کرد و گروه اخوان المسلمین در مصر عملا هیچ مخالفتی با آن نکرد و نهادهای جامعه مدنی آن را تبلیغ می‌کنند ، همان پنجره‌های اطلاعاتی در داخل اردن هستند.

 

او اظهار داشت دولت اردن از کمبود شدید و عمیق در مهارت های انعطاف و تاب آوری راهبردی رنج می برد و محتوی و اهمیت آنچه را که در پیرآمون و محیط خارجی آن می گذرد درک نکرد و ناگهان خود را بدون یار و یاور و درمانده دید.

 

این عضو دفتر سیاسی جنبش مردم در اردن خاطرنشان کرد تحرکات مردمی در اردن طبیعی است و دلایل داخلی دارد. به علت سیاست گرسنه نگه داشتنی است که از طریق کارتل های دولتی علیه مردم اردن صورت می‌گیرد و همچنین به دلیل عملکرد بخش‌های بانکی ، مالی و صرافی‌هایی است که دولت عمیق را تشکیل می‌دهند.

 

هر روز اوضاع اقتصادی و امنیتی در اردن وخیم‌تر می‌شود. این روند با اعتصاب چند هفته پیش رانندگان کامیون‌ها در اعتراض به افزایش بهای سوخت آغاز و به درگیری با یک هسته تروریستی تبدیل شد. تعدادی از نیرو‌های اداره امنیت عمومی اردن در این درگیری‌ها کشته شدند. هسته‌های خفته تروریسم در اردن از اوضاع ملتهب استفاده کردند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده