ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد سنای آمریکا هم به محدودیت اختیارات جنگی ترامپ رای داد پزشکیان دکترای افتخاری جراحی قلب از پاکستان دریافت کرد ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟

افزایش چشمگیر بودجه نظامی انگلیس

افزایش چشمگیر بودجه نظامی انگلیس روزنامه تلگراف امروز شنبه نوشت که انگلیس قصد دارد برای پرهیز از کاهش بودجه نظامی در ۲ سال آینده با توجه به نرخ کنونی تورم، بودجه هزینه های نظامی خود را بیش از یک میلیارد پوند (یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار) افزایش دهد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۵۲۱۱

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری رویترز؛ قرار است جرمی هانت وزیر دارایی بریتانیا در بهار آینده این افزایش را در لایحه بودجه اعلام کند.

ارزیابی کارشناسان نظامی با توجه به باقی ماندن نرخ تورم در سطح بالاتر از ۱۰ درصد، چنین است که بودجه وزارت دفاع در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ برای پرهیز از کاهش به نرخ های واقعی، از ۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند به ۵۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون پوند برسد.

هانت ماه پیش (نوامبر) در هنگام ارایه بودجه پیشنهادی پائیز، با پذیرش درک لزوم افزایش هزینه های دفاعی توسط دولت، تائید کرد که سطح بودجه را دستکم به میزان ۲ درصد تولید ناخالص داخلی بر اساس تعهدات نسبت به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، حفظ خواهد کرد.

سخنگوی دولت بریتانیا به رویترز گفت که این کشور یکی از بزرگترین بودجه های دفاعی را در اروپا دارد و در ۲۰۲۰ بیشترین افزایش را در هزینه دفاعی از هنگام پایان جنگ سرد درنظر گرفته است.
این سخنگو که نامش فاش نشده است، افزود: هرگونه افزایش در هزینه دفاعی در سند بعدی "بررسی یکپارچه"، دربرگیرنده اولویت های سیاست دفاعی، امنیتی و خارجی بریتانیا، اعمال خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ بریتانیا از لحاظ استقرار نیروهای هوایی آمریکا در جایگاه سوم ایستاده و تنها ژاپن و آلمان که پس از جنگ دوم جهانی توسط ارتش ایالات متحده اشغال شده‌ بودند، نسبت به بریتانیا میزبان تعداد بیشتری از کارکنان و جنگ افزار نیروی هوایی آمریکا هستند. کشورهای آلمان و ژاپن پیش از بریتانیا، به ترتیب در جایگاه نخست و دوم میزبانی نیروی هوایی آمریکا قرار دارند.

طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۱، نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) دارای ۹ هزار و ۷۳۰ پرسنل دائمی در سراسر بریتانیاست که نسبت به ۶ سال پیش ۲۲ درصد افزایش داشته است. بنابراین از ۵۵ هزار و ۲۲۳ نظامی نیروی هوایی ایالات متحده که سال گذشته در خارج از کشور مستقر شدند، ۱۶ درصد در بریتانیا میزبانی می‌شوند.

از ۵۵ هزار و ۲۲۳ نظامی نیروی هوایی ایالات متحده که سال گذشته در خارج از کشور مستقر شدند، ۱۶ درصد در بریتانیا میزبانی می‌شوند و کارکنان ارتش ایالات متحده و هواپیماهای آنها در بریتانیا به ۱۱ پایگاه نیروی هوایی سلطنتی (RAF) دسترسی دارند. هواپیماهای آمریکایی در سال‌های اخیر از پایگاه‌های خود در بریتانیا عملیات بمباران افغانستان، عراق و لیبی را انجام داده‌اند.

بمب‌افکن‌های آمریکایی B-۵۲ با قابلیت هسته‌ای به تازگی در بحبوحه تنش‌های اوکراین در شهر گلاسترشر در جنوب غربی انگلستان مستقر شده‌اند و از هر ۶ عضو نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در خارج این کشور، یک نفر در بریتانیا استقرار یافته است. شمار کارکنان فعال نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در خاک بریتانیا، بیشتر از ۴۰ ایالت آمریکا برآورد شده است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار