ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است وزارت خارجه آمریکا: روبیو فردا راهی خاورمیانه می‌شود

گفت‌وگوی مقام سعودی با فرستاده سازمان ملل درباره یمن

گفت‌وگوی مقام سعودی با فرستاده سازمان ملل درباره یمن «محمد بن سعید آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن با «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، در ریاض دیدار و درباره پایان جنگ در یمن گفت‌وگو کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 07
کد خبر: ۱۷۲۲۲۰

به گزارش راهبرد معاصر دو طرف در این دیدار تلاش‌های عربستان برای تحقق صلح در یمن، رفع درد و رنج ملت یمن و حمایت از دولت و اقتصاد این کشور را بررسی کردند.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، سفیر سعودی و فرستاده سازمان ملل در یمن همچنین راهکارهای تقویت همکاری برای حمایت از تلاش‌های امنیتی جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی در یمن و حمایت از امنیت و ثبات در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

آل جابر روز یکشنبه نیز با «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن نشستی را در ریاض برگزار و بر حمایت از تلاش‌های گراندبرگ درباره مذاکره با طرف‌های مختلف جهت دستیابی به صلح پایدار در یمن تأکید کرد.

اوایل اکتبر ۲۰۲۲ آتش‌بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل پس از شش ماه به پایان رسید.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است./فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار