واردات روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت از ونزوئلا به آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

واردات روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت از ونزوئلا به آمریکا

شرکت شورون آمریکا قرار است ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام ونزوئلا را طبق مجوزی که از وزارت خزانه‌داری آمریکا دریافت کرده وارد کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 18
کد خبر: ۱۷۳۵۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، آمریکا حدود 3 میلیون بشکه نفت خام ونزوئلا را در ماه جاری میلادی وارد می‌کند. شرکت شورون آمریکا قرار است 100 هزار بشکه در روز نفت خام ونزوئلا را طبق مجوزی که از وزارت خزانه‌داری آمریکا دریافت کرده وارد کند. شورون طبق این مجوز می‌تواند نفت تحریم شده‌ ونزوئلا را پس‌از یک ممنوعیت 3 ساله دریافت کند.

 

شرکت شورون از زمان دریافت این مجوز، نفت خام ونزوئلا را برای پالایشگاه پاسکاگولای می‌سی‌سی‌پی صادر کرده و بخشی را هم به شرکت‌های فیلیپس66 و والرو انرژی فروخته که هر دو در آمریکا قرار دارند.

 

طبق این مجوز محدود که به شرکت شورون داده‌شده، سود فروش نفت و محصولات نفتی ونزوئلا صرف پرداخت بدهی شرکت نفت دولتی این کشور به شورون می‌شود و نفع دیگری برای ونزوئلا ندارد.

 

پالایشگاه‌های آمریکا شدیداً از نفت خام سنگین ونزوئلا استقبال می‌کنند. این پالایشگاه‌ها تا قبل‌از این به‌دنبال نفت خام سنگین روسیه برای جایگزینی نفت ونزوئلا بودند. بسیاری از این پالایشگاه‌ها از شرکت شورون درخواست کرده‌اند دست آنها را به نفت خام ونزوئلا برساند.

 

درحالی‌که شورون تنها شرکت نفتی است که مجوز واردات نفت خام ونزوئلا را از آمریکا گرفته، سایر شرکت‌های نفت و گاز هم خواستار رفتاری عادلانه و دریافت مجوزی مشابه شده‌اند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده