مسکو: آمریکا و ناتو به جنگ اوکراین دامن می‌زنند-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

مسکو: آمریکا و ناتو به جنگ اوکراین دامن می‌زنند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌الملل تصریح کرد که آمریکا و متحدان ناتو این کشور با مداخله در امور کشورهای دیگر در حال دامن زدن به جنگ اوکراین هستند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 26
کد خبر: ۱۷۴۵۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل، آمریکا و متحدان ناتو این کشور را به مداخله در امور کشورهای دیگر و دامن زدن به ناآرامی‌های جنگ اوکراین متهم کرد.

 

وی در این خصوص گفت: «ایالات متحده و متحدان ناتو این کشور به طرز نامناسبی در هر موضوع بین‌المللی و امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می‌کنند و اوکراین یک نمونه بارز از چنین مداخلاتی است».

 

نبنزیا ادامه داد: «کشورهای غربی قبلاً نیز ما را فریب داده‌اند و هم‌اکنون نیز با قائل شدن حق گسترش غیرقابل کنترل ناتو به چنین کاری ادامه می‌دهند».

 

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه به تجاوزات آمریکا از زمان پایان جنگ سرد تاکنون اشاره کرد و گفت: «از زمان پایان جنگ سرد تاکنون، ایالات متحده ۲۵۱ عملیات نظامی در خارج از قلمرو خود انجام داده است و خسارات سنگینی به کشورهای دیگر تحمیل کرده است».

 

نبنزیا با اشاره به این موارد تصریح کرد: «غرب باید این حقیقت را بپذیرد که بازیگران دیگری در عرصه بین‌المللی وجود دارند که منافع خود را دارند و هم‌زیستی با آن‌ها و حتی همکاری با آن‌ها در خصوص برخی موضوعات بر اساس اصل احترام متقابل ضروری است».

 

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه گذشته، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

 

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دست‌کم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد.

 

روسیه پیش از این بارها تأکید کرده که کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته پیش گفت: «مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم بتدریج در حال از بین رفتن است»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده