فهرست جدید تسلیحات درخواستی زلنسکی در راه آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

فهرست جدید تسلیحات درخواستی زلنسکی در راه آمریکا

در حالی که برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه تهدید کرده‌اند مانع کمک‌های واشنگتن به کی‌یف خواهند شد، رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از آن‌ها خواست فهرست تسلیحاتی جدید را در نظر بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 26
کد خبر: ۱۷۴۵۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا تهدید می‌کنند کمک‌های آتی به اوکراین را مسدود خواهند کرد، منابع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان گفتند گروه کوچکی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که هفته پیش به اوکراین سفر کردند، در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور قول دادند فهرستی از تسلیحات کلیدی و دیگر نیازهای حیاتی کی‌یف را در نظر بگیرند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های آمریکایی، زلنسکی اوایل این هفته با مایکل مک‌کال رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در کی‌یف دیدار کرد و گفت که فهرست «سلاح‌هایی که اوکراین برای پیروزی نیاز دارد که شامل جنگنده‌های اف-۱۶ برای سرعت دادن به پایان درگیری می‌شود را در اختیار هیأت آمریکایی قرار خواهد داد».

 

طبق این گزارش، «در همین حال، یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا خطاب به گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه که بر سر موضوع ارسال تسلیحات برای کی‌یف اختلاف نظر دارند، تکرار کرد که ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ و موشک‌های دوربرد برای ارتش اوکراین تا چه حد ضروری است».

 

کی‌یف مدت‌هاست از آمریکا و متحدان آن در ناتو خواسته برای مقابله با روسیه جنگنده اف-۱۶ در اختیارش قرار دهند. در ماه ژانویه یک رسانه آمریکایی گزارش داد که گروهی از مقامات ارتش این کشور مخفیانه در حال لابی کردن برای ارائه اف-۱۶ به کی‌یف هستند و این موضوع در پنتاگون در بحبوحه آماده شدن اوکراین برای حمله ادعایی برنامه‌ریزی شده روسیه در بهار شتاب بیشتری می‌گیرد.

 

درخواست دوباره رئیس‌جمهور اوکراین برای جنگنده اف-۱۶ در حالی است که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن قصد ندارد این درخواست کی‌یف را اجابت کند.

 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۲۴ فوریه) در مصاحبه‌ با شبکه ای‌بی‌سی نیوز، موضع واشنگتن مبنی بر این که جنگنده اف-۱۶ را در حال حاضر برای اوکراین ارسال نمی‌کند، تکرار کرد و افزود ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین فعلاً به آن نیاز ندارد. وی گفت: او الان به اف-۱۶ نیاز ندارد، فعلاً آن را رد می‌کنم.

 

پیش از او، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان با رد ارائه جنگنده به اوکراین، گفت: ایالات متحده معتقد است که اوکراین اکنون به جنگنده اف-۱۶ نیازی ندارد. آن‌ها (اوکراینی‌ها) در حال آماده شدن برای یک ضد حمله هستند. امکان تامین جنگنده‌ها در کوتاه‌مدت نیست، بلکه زمان زیادی می‌برد ولی تماس‌ها در این زمینه ادامه دارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده