رویترز: دو ناو ایران علیرغم فشار‌های آمریکا در بندر ریودوژانیرو پهلو گرفتند-راهبرد معاصر

رویترز: دو ناو ایران علیرغم فشار‌های آمریکا در بندر ریودوژانیرو پهلو گرفتند

دو ناو جنگی ایران که برای نخستین بار از کانال پاناما عبور کرده بودند علی رغم فشار‌های آمریکا در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلو گرفتند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 27
کد خبر: ۱۷۴۸۳۷

به گزارش راهبرد معاصر دولت برزیل علی رغم فشار‌های آمریکا به دو ناو جنگی ایرانی اجازه داد در بندر ریودوژانیرو پهلو بگیرند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دو کشتی جنگی ایرانی پس از اعطای مجوز از سوی دولت لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل موفق به پهلو گرفتن در بندر ریودوژانیرو شدند. این اتفاق درحالی رخ داده است که واشنگتن در پشت پرده فشار‌های زیادی را به دولت برزیل برای رد این درخواست وارد کرده بود.

مقامات بندر ریودوژانیرو تایید کردند دو ناو جنگی مکران و دنای ایران صبح روز یکشنبه وارد این بندر شده و با توجه به مجوزی که داشتند در این بندر پهلو گرفتند.

پیشتر خبرگزاری رویترز در اوایل ماه جاری میلادی در گزارشی از فشار دولت آمریکا به برزیل به منظور مخالفت با پهلو گرفتن دو کشتی جنگی ایرانی در بندر ریودوژانیرو خبر داده بود. با این حال، حتی پس از سفر داسیلوا به واشنگتن و دیدار با جو بایدن، همتای آمریکایی او نیز این مجوزها صادر شده است.

دریادار کارلوس ادواردو آرتنز، معاون فرماندهی نیروی دریایی برزیل با صدور بیانیه‌ای از اعطای مجوز پهلوگیری به دو کشتی جنگی ایرانی از ۲۶ فوریه تا چهارم مارس در بندر ریودوژانیرو خبر داد.

سفارت آمریکا در برزیل از اعلام نظر در این باره خودداری کرد. این در حالی است که در ۱۵ فوریه الیزابت باگلی، سفیر آمریکا در این کشور از دولت داسیلوا خواسته بود اجازه پهلو گرفتن این دو ناو جنگی ایرانی در بندر ریودوژانیرو را ندهد./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده