پیش‌بینی بازار ارز، طلا، مسکن و بورس با توافق ایران و آمریکا/ سطح تغییر قیمت‌ها چقدر خواهد بود؟ قیمت دینار عراق امروز پنجشنبه ۴ تیر ۱۴۰۵ خبر مهم برای دارندگان دلار | بانک مرکزی از یک تضمین خاص ارزی رونمایی کرد قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۴ تیر ۱۴۰۵ قیمت سکه امروز پنجشنبه ۴ تیر ۱۴۰۵ / سکه امامی صعودی شد موجودی سد‌های تهران/ این سد در استان تهران بیشترین آب را دارد قیمت طلا امروز پنجشنبه ۴ تیر ۱۴۰۵ / طلای ۱۸ عیار به کانال ۱۶ میلیون تومان بازگشت قیمت دلار امروز پنجشنبه ۴ تیر ۱۴۰۵ / دلار به کانال ۱۶۱ هزار تومان بازگشت خبر مهم برای مشمولان کالابرگ/ کدام خانوار‌ها در اولویت افزایش اعتبار هستند؟ پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه ارتقای بهره‌وری انرژی برق به امضا رسید

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه ارتقای بهره‌وری انرژی برق به امضا رسید تفـاهـم‌نامـه همـکاری سه جانبه بین سازمان ساتبا، وزارت صنعت، و سازمان ملی استاندارد ایران در وزارت نیرو امضا شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 04
کد خبر: ۱۷۵۳۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه «ارتقای استانداردها و معیارهای مصرف انرژی در تجهیزات برقی و سامانه‌ها و فرآیندهای انرژی بر صنعتی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد» در راستای تحقق مفاد مرتبط با ارتقای بهره‌وری انرژی برق در خط مشی‌های مصوب از جمله سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و نیز مفاد مرتبط با سند تحول دولت سیزدهم برای ارتقای بهره‌وری انرژی برق در کشور صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از استاندارد جدید برچسب انرژی کولرهای آبی امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف تقویت تعامل‌های بین بخشی، همکاری و هم‌افزایی لازم و تدوین نقشه راه و برنامه جامع ارتقا استانداردهای مصرف انرژی در لوازم خانگی و تجهیزات برقی و نیز ارتقا معیارهای مصرف انرژی در سامانه‌ها و فرایندهای صنعتی انرژی‌بر مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد با هدف کنترل و کاهش حداقل ۳ هزار مگاوات رشد توان مصرفی برق کشور تا پایان دولت سیزدهم امضا شد.

از آثار و نتایج امضای تفاهم‌نامه مذکور می‌توان به توقف تولید الکتروموتورهای القایی پرمصرف مورد استفاده در کولرهای آبی، تولیدکولرهای گازی (اعم از اسپلیت و داکت اسپلیت) با بالاترین رده استاندارد مصرف انرژی‌بر اساس فناوری اینورتری، تولید کولرهای آبی صرفاً با موتورهای پربازده (اعم از BLDC ، PMSM و … ) از ابتدای ۱۴۰۳، توسعه تولید لامپ‌ها و چراغ‌های LED فوق کم مصرف و پربازده و توقف تولید لامپ‌های الکتریکی پرمصرف (اعم از التهابی، رشته‌ای، بخار جیوه و بخار سدیم) اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه بین محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزیر صمت و پرویز درویش معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، برای مدت ۳ سال در وزارت نیرو امضا و مبادله شد./ مهر

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار