ادعای اسرائیل: ترامپ ممکن است بازه زمانی مذاکرات با ایران را تمدید کند انفجار بندر شهید رجایی/ خرابکاری رد شد، اما سهل‌انگاری تأیید شد! دیه جان‌باختگان حادثه بندر رجایی ظرف ۲ روز پرداخت می‌شود گروسی: در تماس دائمی با تهران و واشنگتن هستم فوری/ کشف قصور ایمنی در حادثه بندرعباس/ کمیته ویژه مقصران را احضار کرد جدیدترین وضعیت مصدومان حادثه انفجار بندرعباس فاجعه در بندرعباس/ تعداد فوتی‌های انفجار به ۴۶ نفر رسید آغاز اجرای بیمه تکمیلی درمان جدید برای بازنشستگان کشوری از اردیبهشت عزای عمومی فردا در پی حادثه دردناک بندر رجایی پوتین دستور اعزام فوری امدادگران روس به بندر رجایی را صادر کرد پیروزی بیرانوند در دادگاه/ حکم تبرئه صادر شد واکنش پوتین به فاجعه بندرعباس/ پیام تسلیت به رهبر معظم انقلاب کارتال مخالف جذب محرمی: به دنبال مدافع راست اروپایی هستیم! اسامی ۱۰ جانباخته انفجار بندر شهید رجایی اعلام شد خبر مهم امروز ۷ اردیبهشت ماه برای بازنشستگان از نحوه محاسبه افزایش حقوق

چرا در "رتبه‌بندی" صرفاً تعداد محدودی از معلمان رتبه‌های بالا را کسب کردند؟!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه "تاکنون از تعداد ۴۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۳۸ نفر رتبه ۵ را کسب کرده‌اند" درباره سازوکار تعیین رتبه‌های معلمان توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 11
کد خبر: ۱۷۶۲۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ستاری فرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش  درباره اعتراض برخی از معلمان به روند رتبه‌بندی، خطای سامانه در تعیین رتبه‌ها و دسترسی تعداد محدودی از افراد به رتبه‌های 4 و 5 اظهار کرد: به نظر شما تعداد اساتید دانشگاه که استاد‌تمام هستند، چند نفر است؟ موارد امتیاز‌آور در 4 سطح شایستگی عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه در بخشنامه رتبه‌بندی اعلام شده است و تاکنون از تعداد 400 هزار نفر، یک هزار و 238 نفر رتبه 5 را کسب کرده‌اند که این افراد قله نظام رتبه‌بندی بوده و الگو هستند.

 

وی افزود: رتبه‌بندی یک پروسه است و اقدامی نیست که امروز انجام شود بلکه در طول خدمت عملیاتی خواهد شد همچنین فرهنگیان فرصت دارند در دوره توقف و ارزیابی مجدد به شایستگی و صلاحیت‌ها دست‌یافته و سطح توانمندی خود را برای کسب رتبه‌های بالاتر افزایش دهند.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: یک ضلع رتبه‌بندی معلمان، رضایتمندی شغلی است و بخش دیگر آن کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است همچنین کارکنان ستادی هنوز تعیین رتبه نشده‌اند و تمام افرادی که رتبه 5 را کسب کرده‌اند، اکنون در کلاس درس مشغول تدریس هستند.

 

شایستگی‌های عمومی معلمان در شاخص‌های، ارتباط و تعامل موثر، مهارت تفکر و حل مسئله، خلاقیت و تحول‌خواهی به شیوه خوداظهاری بررسی می‌شود.

 

در بخش شایستگی‌های تخصصی در عنوان پیشنهاد تولید و ساخت، دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی معلمان با شاخص‌های زیر بررسی می‌شود:

 

طراحی و تولید نرم‌افزارهای آموزشی، تربیتی و اداری

ساخت ابزارها و تجهیزات آموزشی، تربیتی و اداری

ساخت وسایل کمک آموزشی، تربیتی و کمک توانبخشی

تولید محتوا در فضای مجازی، طراحی، تولید و تدوین بسته‌های یادگیری و درسنامه

آشنایی با ابزارها، تجهیزات و تکنیک‌های نوین

برای کسب امتیاز کامل، سطح کیفی دستاورد از اهمیت به سزایی برخوردار است و ارزیاب این کیفیت را بررسی خواهد کرد.

پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم شاخص‌های تألیف و تدوین کتب و مقالات مرتبط

 

معلمان باید حداکثر 5 مورد از باکیفیت‌ترین پژوهش‌ها از بین اقدام پژوهی، درس پژوهی و روایت‌پژوهی که دارای تأیدیه از مدرسه، منطقه، استان یا کشور است انتخاب و شماره نامه تأیدیه ثبت شود.

 

شیوه اعمال مدرک تحصیلی اخذ شده معلمان بدین شرح است: مدرک اعمال شده در حکم پرسنلی به صورت سیستمی ثبت شده و نیازی به بارگزاری مجدد نیست./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده