ادامه درگیری‌ها در سودان؛ سوختن هواپیمای مصری در آتش در فرودگاه مروی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادامه درگیری‌ها در سودان؛ سوختن هواپیمای مصری در آتش در فرودگاه مروی

شبکه الجزیره گزارش داد که یک هواپیمای مصری در فرودگاه شهر مروی در سودان در آتش سوخته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 17
کد خبر: ۱۸۰۰۲۹

به گزارش راهبرد معاصر. خبرنگار شبکه الجزیره از سودان گزارش داد که عصر یک شنبه به وقت محلی، یک هواپیمای خطوط هوایی مصر در فروگاه مروی در شمال سودان در آتش سوخت.

 

این در حالیست که روز یک شنبه ارتش سودان اعلام کرد که موفق شده است کنترل این فرودگاه را در اختیار بگیرد اما به خاطر حفظ جان اسرای مصری و سودانی که در گروگان نیروهای پشتیبانی سریع قرار دارند، بسیار با احتیاط رفتار می‌کند.

 

مروی در 200 کیلومتری شمال سودان در کرانه راست رود نیل قرار دارد.

 

برخی شرکتهای هواپیمایی از جمله شرکتهای قطری و عربستانی به خاطر تنشها در اطراف فرودگاههای سودان، پروازهای خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

 

از سوی دیگر شبه نظامیان موسوم به نیروهای پشتیبانی سریع مدعی شدند که یک گردان ارتش سودان در نیل شرقی تسلیم آنها شده است. همچنین این گروه گفته که یک اردوگاه نظامی را در منطقه «حطاب» در شمال خارطوم به تصرف خود درآورده و ضمن اسارت سربازان و برخی افسران این پایگاه سه تانک و 9 خودروی زرهی را به غنیمت گرفته است.

 

درگیریها در سودان میان ارتش این کشور و نیروهای پشتیبانی سریع از روز شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. طبق آمارهای کمیته پزشکان سودان حداقل 59 نفر در این درگیریها تا کنون کشته شده اند.

 

اختلاف میان البرهان و حمیدتی از زمانی علنی و تشدید شد که گروه‌های سیاسی سودان با نظامیان تحت فرماندهی البرهان یک توافقنامه سیاسی (توافقنامه چارچوب) امضا کردند تا نظامیان صحنه سیاست را ترک و قدرت را به یک دولت مدنی واگذار کنند و تمام گروه‌های مسلح از جمله نیروهای پشتیبانی سریع در ارتش ادغام شوند و تحت نظارت دولت مدنی فعالیت کنند و ساختار نظامی و امنیتی سودان اصلاح شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار