ادعای جدید استولتنبرگ درباره تهدید روسیه برای امنیت غرب-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ادعای جدید استولتنبرگ درباره تهدید روسیه برای امنیت غرب

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در جریان هجدهمین کنفرانس سالانه اتحاد برای کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی بر تداوم حمایت های نظامی غرب و ناتو از اوکراین در مقابل روسیه تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 19
کد خبر: ۱۸۰۴۸۵

به گزارش راهبرد معاصر وبگاه «پراودا» در این خصوص گزارش کرد، وی با حمایت از کی یف تصریح کرد که روسیه از طریق نادیده گرفتن، نقض و کنارگذاشتن بخش زیادی از شبکه توافقات جهانی کنترل تسلیحات که جهان را امن نگه داشته است، به دنبال تضعیف بنیادهای نظام بین المللی مبتنی بر قانون است.

استولتنبرگ در این خصوص گفت: «این ها اقدامات غیرمسئولانه ای است و برای بازداشتن متحدان ناتو از حمایت از اوکراین طراحی شده اند اما کارساز نیستند زیرا ما در عین حال که تهدیدهای روسیه را جدی می گیریم، مرعوب نخواهیم شد».

دبیرکل ناتو سپس ادامه داد: « روسیه مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات راهبردی جدید را به حالت تعلیق درآورده است و از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد تبعیت نمی‌کند و لفاظی‌های تحریک‌آمیز هسته‌ای خود را تشدید کرده است و تهدید به استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس می‌کند. روسیه مستقیم ترین تهدید برای امنیت ما است».

غرب با افزایش کمک های نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه به طولانی شدن جنگ اوکراین کم کرده است و اظهارات استولتنبرگ در شرایطی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که تسلیحات اتمی تاکتیکی تا ماه ژوئیه در بلاروس مستقر خواهد شد و برنامه های اتمی روسیه را با استقرار تسلیحات آمریکا در اروپا مقایسه کرده بود و تأکید کرده بود که روسیه تعهدات عدم اشاعه خود را نقص نمی کند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار