به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرایی بعد از ظهر شنبه در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه طی نشست صمیمی با معلمان نمونه و مدیران مدارس آموزش و پرورش که در دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: امسال در روز بزرگداشت معلم تمام تلاش خود را به کار گرفتهایم تا یادآور نقش معلمان در اسلام و انقلاب اسلامی باشیم.
وی افزود: معلمان مرجعیت خود را نه از دولت و نه فرد خاصی میگیرند بلکه برآمده از زحمات و اقدامات خالصانه خود بوده که در دولت سیزدهم به منظور قدردانی از زحمات این قشر اجرای طرح رتبه بندی معلمان در دستور کار اجرایی قرار گرفت.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح رتبه بندی معلمان اقدام بزرگی بود که از سال ۱۳۹۰ مطرح شده اما هیچ دولتی جز دولت سیزدهم برای انجام این طرح ریسک نکرده است.
صحرایی ادامه داد: طرح رتبه بندی همانند مشق نانوشتهای بود که تا زمان اجرایی نشدن آن مشکلات موجود بروز نمیکرد و اجرای آن اگرچه امروز با مشکلاتی همراه است اما رفع این مشکلات در دست بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد از معلمان نسبت به طرح رتبه بندی خود معترض بوده که تا پایان خرداد ماه با ارائه مدارک خواسته شده از آنها درصدد رفع آن خواهیم بود و طی روزهای آینده نیز معلمهایی که مشمول رتبه بندی نبوده و یا در بلاتکلیفی قرار دارند تعیین تکلیف خواهند شد.
صحرایی به اهمیت امتحانات پایان ترم دانش آموزان کنکوری تاکید کرد و افزود: امسال ۴۰ درصد کنکور متأثر از امتحانات بوده و برای کم کردن دخالت مافیای کنکور و نیز نشان دادن اهمیت دروس شخصیت ساز در سالهای آینده تأثیر گذاری امتحانات افزایش بیشتری خواهد یافت.
وی در پایان تاکید کرد: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده در سال جاری تا سال ۱۴۰۳ برای واریز مستقیم سرانهها به حساب مدیران را در دستور کار قرار داده و تصمیم بر این است که این مبالغ دیگر به آموزش و پرورش تحویل داده نشود.
جاماندگان رتبهبندی معلمان فقط تا این تاریخ فرصت دارند
سجاد سیاح، رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی پیرامون مهلت درنظرگرفته شده برای بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه my.medu.ir از سوی فرهنگیانی که نسبت به رتبه اعلامی خود اعتراض داشتند، گفت: آن دسته از معلمان که به رتبه نهایی خود در سامانه مشاهده و ثبت اعتراض کردهاند تا ۱۱ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید مهلت دارند. البته این مهلت پیش از این تا ۹ اردیبهشت درنظر گرفته شده بود که تا ۱۱ اردیبهشت تمدید شد.
رضا مراد صحرایی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته است: «اولویت ما در موضوع رتبهبندی دو مسئله است؛ نخست، معلمانی که فاقد رتبه هستند و دوم معلمان معترض به رتبهها؛ فرایند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است و کارگروههای ارزیاب به ارزیابی مدارک افراد میپردازند، همزمان موضوع بازنگری آییننامه رتبهبندی معلمان هم شروع شده است و موضوع پایش رتبههای اهداشده و وضعیت آنها در حال انجام است تا با نتایجی که از رسیدگی به اعتراضات به دست میآید بتوانیم آییننامه را اصلاح کنیم.»
با وجود این، هماکنون معلمان با دو پرسش اصلی مواجه هستند:
نخست، برای بارگذاری مدارک جدید تا چهزمانی فرصت دارند؟
دوم، آیا امکان بارگذاری مدارک جدید برای مواردی که به آن اعتراض نکردهاند هم فراهم میشود؟
در همین ارتباط مجتبی هاشمی؛ سرپرست مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت مدارک جدید برای رتبهبندی معلمان اظهار کرد: معلمانی که مراحل رتبهبندی را طی و کارنامه خود را مشاهده کردند تا ۹ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید فرصت دارند.
وی افزود: برخی معلمان بهدلیل طی نشدن تمام مراحل رتبهبندی و قطعی نشدن رتبهها، موفق به مشاهده کارنامه خود نشدند که بهمحض قطعی شدن رتبهها و تأیید توسط هیئتهای ممیزه، کارنامه آنها قابل مشاهده خواهد بود و پس از آن ۱۰ روز برای ثبت اعتراض فرصت دارند، این گروه از معلمان نگران نباشند چون حق آنها برای ثبت اعتراض محفوظ است.
سرپرست مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: بهدلیل گستردگی کار، فرآیند قدری زمانبر شد اما بهزودی تمام اعتراضات را تعیین تکلیف میکنیم.
وی با اعلام اینکه کمیسیون موارد خاص بهزودی تشکیل خواهد شد، متذکر شد: این کمیسیون پس از بررسیهای لازم به معلمانی که بنا به دلایلی نتوانستند مدارک را بارگذاری کنند، فرصت مجدد خواهد داد.
اعتراف تلخ آموزش و پرورش درباره رتبهبندی معلمان
(۱۴۰۲/۰۱/۲۹) رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی گفت: فرایند رسیدگی به اعتراضات را شروع کردیم و موارد اعتراضی استان به استان به صورت مجزا رسیدگی میشود. اطلاعات دریافت میشود و کارگروههای ارزیاب به ارزیابی مدارک افراد میپردازد. همزمان موضوع بازنگری آئین نامه هم شروع شده است و همزمان موضوع پایش رتبههای اهدا شده و وضعیت آنها در حال انجام است تا با نتایجی که از رسیدگی به اعتراضات به دست میآید بتوانیم آئین نامه را اصلاح کنیم.
وی با اشاره به اینکه اولویت ما در موضوع رتبه بندی دو مسئله است؛ خاطر نشان کرد: یکی مسئله معلمانی است که فاقد رتبه هستند و دیگری معلمانی است که اعتراض دارند. زمان دقیقی نمیتوان برای رسیدگی به اعتراض افراد فاقد رتبه در نظر گرفت زیرا ارزیابها باید نظر بدهند. اصلاً عجولانه عمل کردیم که رتبه بندی به این مشکل مواجه شد. رتبه بندی کار دقیقی ایست و باید طبق برنامه پیش برود. آئین نامه آن هم قطعاً اصلاح خواهد شد
امکان بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبهبندی
(۱۴۰۲/۰۱/۲۱) وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیهای از تایید ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبه بندی خبر داد و اعلام کرد که فرصت کافی برای بارگذاری مدارک و مستندات بعد از آماده سازی سامانه ایجاد خواهد شد.
به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، در این اطلاعیه آمده است: در راستای تحقق حقوق معلمان در فرایند رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی، با مصوبه هیات ممیزه مرکزی رتبه بندی معلمان مورخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی مورد تایید قرار گرفت.
با توجه به لزوم توسعه نرم افزاری در سامانه MY.MEDU.IR برای انجام این مهم، موضوع با قید فوریت در دستور کار قرار گرفت و به محض آماده سازی سامانه، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.
بدیهی است، فرصت کافی برای بارگذاری مدارک و مستندات بعد از آماده سازی سامانه ایجاد خواهد شد.
آغاز بررسی اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ فروردین
(۱۴۰۲/۰۱/۱۴) کار کارگروه های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ فروردین در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور تشکیل خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، میزهای تکریم و پاسخگویی به رتبه بندی در ادارات کل و ادارات آموزش و پرورش استان ها تشکیل شده و در راستای تکریم و حفظ کرامت همکاران پاسخگویی شایسته انجام خواهند داد.
به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند نمود.
همکارانی که در سامانه my.medu.ir به فرآیند رتبه بندی خود ثبت اعتراض نموده یا خواهند نمود، رسیدگی به اعتراضات آنان صرفاً در بستر سامانه خواهد بود و کارگروه های تخصصی در مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده اصلاحی اقدام و در صورت لزوم از همکاران معترض دعوت به عمل آورده و مدارک آنان را مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهند داد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به همکاران معترض ابلاغ خواهد شد.
۳۱ درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند
(۱۴۰۱/۱۲/۲۲) معاون وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اینکه اگر معلمان نسبت به رتبه خود معترض هستند میتوانند آن را ثبت کنند، گفت: تاکنون ۳۱ درصد فرهنگیان نسبت به حکم رتبهبندی اعتراض داشتند.
صادق ستاریفرد در حاشیه آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان که در ساختمان مرکزی وزرات آموزش و پرورش برگزار شد، درباره ادامه همکاری نیروهای غیررسمی با آموزش و پرورش گفت: معلمانی داریم که غیررسمی به آموزش و پرورش کمک میکنند، بر اساس مجوز سازمان اداری استخدامی، تمدید قرارداد این گروه از معلمان برای سال آینده وجاهت ندارد بنابراین باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.
وی افزود:۱۹ هزار و ۸۶۱ نفر از معلمان خرید خدماتی در مدارس فعالیت میکنند که میتوانند در آزمون استخدامی شرکت کنند همچنین حداقل و حداکثر سن شرکت در آزمون ۲۰ و ۴۰ سال است.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹۳۰ هزار نفر فرهنگیان شاغل و بازنشسته مشمول رتبهبندی میشوند و احکام قطعی رتبه بندی تا امروز برای همه مشمولان صادر شده است.
وی با تأکید بر اینکه توزیع رتبهها منطقی انجام شده است اما اگر معلمان نسبت به احتساب هرکدام از موارد و شایستگیها اعتراض دارند، میتوانند اعتراض خود را ثبت کنند، بیان کرد: به اعتراضات رسیدگی میشود و جای نگرانی وجود ندارد و اعتراضات را به نحوی دنبال میکنیم که حقی تضییع نشود.
ستاری فرد در پاسخ به این پرسش که فرهنگیان گلایههای بسیاری نسبت به رتبهها دارند و حتی برخی افراد با ۳۰ سال خدمت رتبهای کسب نکردهاند، گفت: ارزیابی برای رتبه بندی کار انسان است به همین دلیل احتمال خطا دارد و این خطاها را میپذیریم البته فرایند ارزیابی مجدد قابل بازنگری است و به مشکلات رسیدگی میکنیم از جمله افرادی که سابقه خدمتی بالا دارند یا افرادی که ارزیابان به مدارکشان امتیاز ندادهاند البته برای رسیدگی به این موضوعات باید اعتراض ثبت شود.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره زمان رسیدگی به اعتراضات عنوان کرد: از زمانی که معلمان رتبه خود را مشاهده کردند برای ثبت اعتراض اقدام کنند تاکنون ۳۱ درصد فرهنگیان نسبت به حکم رتبهبندی اعتراض داشتند همچنی نیروهای اداری طبق قانون مشمول رتبهبندی نمیشوند و در صورت بازگشت به مدرسه رتبه بندی شامل آنها میشود.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نحوه رتبهبندی نومعلمان، ثبت اعتراض به رتبههای اعلامی و روند رسیدگی به تخلفات ناشی از درج اطلاعات خلاف واقع برای رتبهبندی را اعلام کرد.
صادق ستاریفرد در بخشنامهای که نیمه اول بهمن ماه سال جاری در ۱۲ بند نگاشته و ابلاغ شده است، خطاب به مدیران کل آموزشوپرورش استانها نکاتی را در خصوص اجرای رتبه بندی معلمان تبیین کرده است.
در این بخشنامه آمده است که به منظور اجرای صحیح قانون رتبه بندی معلمان مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ مجلس شورای اسلامی، آییننامه اجرایی مصوب هیئت وزیران با اصلاحات و الحاقات بعدی و شیوهنامه اجرایی آن، مصوبه ذیل پس از بررسی و تأیید هیئت ممیزه مرکزی وزارت آموزش و پرورش (موضوع ماده ۷ قانون و ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی آن) به شرح ذیل ابلاغ می شود:
مشمولان قانون رتبهبندی معلمان
۱-به استناد ماده ۲ و تبصره ماده ۴ قانون مشمولان رتبهبندی عبارتند از:
الف) معلمان موضوع جزء۱ ماده۲، اشخاص موضوع تبصره ماده۴ قانون و عناوین معادل آنها در طرح طبقهبندی مشاغل معلمان کشور
ب) افراد موضوع لایحه قانونی راجع به استفاده کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شدهاند از طرح طبقهبندی مشاغل معلمان کشور و احتساب سوابق تجربی آنان مصوب ۱۳۵۸ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی آن
تبصره ۱: افراد مشمول بند ب صرفاً شامل معلمانی است که در ادارات مناطق/ نواحی/ شهرستانها/ استانها/ ستاد وزارتخانه و سازمانهای وابسته به وزارت مشغول خدمت هستند.
تبصره ۲ : اشخاصی که هم اکنون رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر عهده ندارند از قبیل کارکنان مأمور یا انتقالی به سایر دستگاههای اجرایی (اعم از: با حفظ پست سازمانی یا بدون آن، با پرداخت حقوق از مبدا یا از مقصد)، کارکنان مأمور به مدارس غیر دولتی (به استثنای مدیران و معاونینی که معلم بوده و از آموزش و پرورش حقوق دریافت میکنند)، افراد انتقالی به دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی و همچنین دانشجومعلمان متعهد خدمت شاغل به تحصیل در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مشمول رتبهبندی معلمان نیستند.
نیروهای اداری تحت چه شرایطی رتبه بندی میشوند؟
۲- به استناد تبصره ۲ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبهبندی معلمان، آن دسته از نیروهای اداری شاغل در پستهای کارشناسی و بالاتر که بر اساس ضوابط و شرایط مربوط در یکی از عناوین موضوع طرح طبقه بندی مشاغل معلمان اشتغال یابند، از زمان تغییر سمت (برابر ضوابط قانونی) و شروع به خدمت معلمی مشمول نظام رتبهبندی میشوند. در صورت بازگشت مجدد به کار در سمتهای اداری، حسب شرایط ذیربط از فوقالعاده رتبهبندی برخوردار نخواهند بود.
۳- به استناد تبصره ۴ اصلاحی ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون، هیئتهای ممیزه جهت احراز شایستگیهای عمومی با استعلام از مراجع ذیصلاح قانونی یا از دیگر طرق قانونی از جمله هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری، گزینش و حراست مجاز به ارزیابی خواهند بود.
اگر معلمی حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه را کسب نکند، چه میشود؟
۴- به استناد بند ۱۱ شیوه نامه موضوع تبصره ۳ ماده ۴ و ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون، آن دسته از مشمولانی که پس از ارزیابی، نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب نکنند از تاریخ عدم احراز رتبه و با اعلام هیئت ممیزه ذیربط برای مدت یک سال از فوقالعاده رتبه آموزشیار معلمی برخوردار خواهند شد. این معلمان میتوانند در فرصت یکساله با کسب امتیاز لازم و شرکت در ارزیابی مجدد و با تایید هیئت ممیزه ذیربط در رتبه استحقاقی قرار گیرند. بدیهی است در صورت عدم کسب امتیاز لازم در فرصت اعطایی یک ساله، فوقالعاده رتبه آموزشیار معلمی در پایان یک سال، قطع خواهد شد.
۵- سابقه خدمت معلمی مندرج در تبصره ۳ ماده ۵ قانون، شامل ایام خدمت مشمولان (تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰) موضوع کسب رتبه دانشیار معلم، استاد معلم که متضمن عهدهداری و ایفای عملی رسالت موضوع بند ۱ ماده ۲ قانون (یعنی صرفاً رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در قالب یکی از عناوین (آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و تربیتی) که توسط متصدی امور اداری مناطق /نواحی/ شهرستان از طریق فرم ۵۰۲ پرسنلی یا پرونده خوانی محاسبه میشود.
درج سابقه خدمت معلمی خلاف واقع، تخلف است
درج سابقه خدمت معلمی خلاف واقع در هر زمان که محرز شود، مطابق ماده ۲۴ آیین نامه اجرایی قانون، تخلف اداری محسوب شده و مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲ خواهد بود. سوابق مشمولان تبصره ذیل ماده (۴) قانون نظام رتبهبندی معلمان چه در کادر آموزشی و چه در سایر رشتههای شغلی بنا به حکم ماده واحده لایحه قانونی راجع به استفاده کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شده اند از طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و احتساب سوابق تجربی آنان مصوب ۱۳۵۸/۹/۱۷ و اصلاحیه بعدی به طور کامل قابل محاسبه است.
۶- در صورتی که فردی مشمول رتبهبندی معلمان شود و سپس به سایر دستگاههای اجرایی مأمور شود اعم از اینکه با حفظ پست سازمانی یا بدون آن باشد یا با پرداخت حقوق از مبدا یا مقصد باشد، از شمول رتبهبندی معلمان خارج خواهد شد و حکم کارگزینی فرد مأمور شده اصلاح میشود.
۷- تاریخ اعمال مزایای رتبهبندی در احکام مشمولان طرح مهرآفرین بر اساس نظریه سازمان اداری و استخدامی شماره ۷۲۳۷۵ مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۹ و شماره ۷۹۵۴۱ تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰، به استناد ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مصوب ۱۴۰۱/۸/۸، از اول مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود. (توضیح ایسنا: البته اخیرا وزارت آموزش و پرورش تاریخ رتبهبندی مهرآفرینها را نیز از اول مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد.)
۸- نومعلمان (استخدامیهای پس از ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ) مشمول قانون نظام رتبهبندی معلمان هستند.
اعمال رتبهبندی در احکام کارگزینی نومعلمان چگونه است؟
تبصره: با توجه به وحدت ملاک تبصره ۳ ماده ۶ قانون، تاریخ اعمال فوقالعاده رتبهبندی در احکام کارگزینی نومعلمان که حداقل امتیازات لازم برای احراز یکی از رتبههای پنجگانه را کسب کرده باشند، تاریخ شروع به خدمت معلمی آنها است و برای مشمولانی که موفق به کسب حداقل امتیاز رتبه آموزشیار معلم نشوند به استناد ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون از تاریخ عدم احراز رتبه و با اعلام هیئت ممیزه ذی ربط برای مدت یک سال به آنها فوقالعاده رتبه آموزشیار معلمی پرداخت خواهد شد.
۹- به استناد ماده ۱۱ آییننامه اجرایی قانون، چنانچه در ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز برای سنجش شایستگیهای معلمی و تجربه افراد مشمول قانون، محرز شود فردی اطلاعات خلاف واقع در اختیار هیئتهای ممیزه قرار داده است، مراتب جهت رسیدگی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان ارجاع میشود تا زمان تعیین تکلیف قطعی موضوع در آن مرجع، رسیدگی به پرونده رتبهبندی متوقف خواهد شد.
۱۰- با توجه به صراحت تبصره ۳ ماده ۶ قانون در خصوص کلیه مدارک و مستندات مشمولان قانون علاوه بر درج اطلاعات دقیق و صحیح، میبایست مربوط به بازه زمانی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد. بدیهی است مدارک بارگذاری شده پس از این تاریخ در ارزیابی امتیازات مربوط به رتبهبندی معلمان در دوره، استقرار ملاک محاسبه قرار نخواهد گرفت و ضمنا ارائه اطلاعات خلاف واقع مصداق حکم ماده ۱۱ آیین نامه خواهد بود و تا تعیین تکلیف قطعی به اطلاعات موضوع در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، استانها پرونده رتبهبندی متوقف خواهد شد.
تبصره: بازه زمانی مذکور در این بند برای نومعلمان مشمول قانون تا تاریخ شروع به خدمت معلمی آنها محاسبه می شود و مدارک و مستندات مربوطه بعد از تاریخ مزبور حتی در صورت بارگذاری در سامانه، ملاک رسیدگی، عمل و ارزیابی قرار نخواهد گرفت.
نحوه ثبت اعتراض به رتبه بندی معلمان
۱۱- در صورتی که هر یک از ارزیابی شوندگان نسبت به نحوه رسیدگی و ارزیابی و رتبه تعیین شده خود، اعتراضی داشته باشد میتواند حداکثر ظرف ۱۰ روز از ابلاغ رتبه، درخواست خود را از طریق سامانه به دبیرخانه هیئت ممیزه سطح بالاتر ارائه کند. در صورت وارد بودن اعتراض متقاضی، رتبه وی توسط هیئت ممیزه رسیدگی کننده به اعتراض تعیین و تاریخ اجرای حکم وی از تاریخ استحقاق خواهد بود.
۱۲- به استناد قسمت ب از جز ۵-۲- بند ۵ شیوه نامه ابلاغی کارگروه تخصصی نظارت و رسیدگی به اعتراضات با مسئولیت مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و با عضویت نمایندگان دفتر حقوقی و دفتر هماهنگی هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری و نیز کارگروه متناظر آن صرفاً در سطح، استان تحت نظر هیئت ممیزه ذیربط تشکیل میشود./ ایسنا