بررسی مجدد رتبه‌های معلمان به‌ویژه رتبه‌های ۴ و ۵-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

بررسی مجدد رتبه‌های معلمان به‌ویژه رتبه‌های ۴ و ۵

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتراضات به رتبه‌بندی با جدیت بررسی می‌شود، گفت: رتبه‌های اعطا شده به‌ویژه رتبه‌های ۴ و ۵ بررسی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 05
کد خبر: ۱۸۲۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی "صف اول" درباره مشکلات رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: تاثیر مدرک تحصیلی و سابقه در رتبه‌بندی معلمان کمتر از 10 درصد است.

وی افزود: بیش از 40 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی اختصاص یافته است و هم‌اکنون با نگاه حمایت از معلمان در حال بررسی اعتراضات به رتبه‌بندی هستیم و بیش از 200 هزار نفر به رتبه خود اعتراض دارند و 70 درصد نیز از رتبه‌های خود رضایت دارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فردی که اکنون رتبه‌ یک را کسب کرده است، سه سال آینده باید این رتبه را احراز کند و بر این اساس یا ارتقا یافته یا رتبه‌‌اش تنزل می‌یابد و اگر دو بار تنزل رتبه داشت از شغل معلمی به اداری منتقل می‌شود.

رتبه‌بندی برای مدیران مدارس به خوبی جا نیفتاد 

صحرایی ادامه داد: در جریان رتبه‌بندی، نخستین فردی که به معلمان امتیاز می‌دهد، مدیر مدرسه است و پس از آن مدیر منطقه اما موضوع شیوه امتیاز دادن برای آنها به خوبی جا نیفتاده است.

وی افزود: ممکن است، معلمی 900 امتیاز در رتبه‌بندی داشته باشد؛ به عنوان مثال در شایستگی‌های عمومی 120 امتیاز کسب کرده باشد و در شایستگی‌های حرفه ای و تخصصی امتیاز بالاتر، اما نکته مهم این است که باید در هر شایستگی، کف امتیاز را کسب کرده باشند و اگر این اتفاق نیفتاد در هر شایستگی که کف امتیاز را کسب کردند، در مجموع امتیاز آن برای فرد محسوب می‌شود.

صحرایی بیان کرد: فرصت بارگذاری مدارک جدید در بخش‌هایی از رتبه‌بندی که معلمان به آن اعتراض داشتند، فراهم شد همچنین 45 هزار معلم رتبه ندارند و 35 هزار نفر رتبه خود را مشاهده می‌کنند اما سامانه برای آنها بسته است که این افراد تا پایان اردیبهشت تعیین تکلیف می‌شوند.

امکان تنزل رتبه بعد از بررسی اعتراضات

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اعتراضات به رتبه‌بندی کاملا جدی بررسی می‌شود و ممکن است رتبه برخی افراد تنزل یابد البته امیدوارم، رتبه هیچ فردی کاهش نیابد و اعلام کردم اگر رتبه برخی افراد تنزل داشت، آن را نگه دارند تا هماهنگی‌های لازم در کمیسیون‌ها انجام شود.

وی افزود: کارگروه نظارت و ارزیابی رتبه‌های اعطا شده به معلمان را بررسی می‌کند تا مشخص شود به‌ویژه در رتبه‌های 4 و 5 تا چه اندازه رتبه‌های اعطا شده دقیق است.

صحرایی متذکر شد: یکی از اشکالات قانون رتبه‌بندی معلمان این است که برای رتبه بندی سقف بودجه تعیین کرده است،  آموزش و پرورش اعلام کرد، هر فردی باید رتبه خود را بگیرد بنابراین نیاز به بودجه  افزایش یافت و در اینجا بین آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه اختلاف ایجاد شد و با دستور رئیس جمهور برای رتبه‌بندی 5 هزار میلیارد تومان اضافه‌تر پرداخت شد.

حداقل 50 ساعت آموزش برای توانمندسازی معلمان  

وی با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت تعیین رتبه‌ها انجام خواهد شد و نتایج اعتراضات تا پایان شهریور اعلام خواهد شد، گفت: امسال هر معلمی حداقل 50 ساعت آموزش با هدف توانمندسازی دریافت خواهد کرد البته مطلوب ما 200 ساعت آموزش است، نیمی از این آموزش باید حضوری و نیمی دیگر تعاملی باشد. آموزش های ضمن خدمت معلمان تقریبا رها شده بود و در هر شهر گروه‌های آموزشی داریم که بهترین معلمان در آنجا حضور دارند و می‌توانند در آموزش معلمان مشارکت کنند./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
0
ما را به خیر تو امیدی نیست شرم سان.
رتبه‌بندی فرهنگیان اصلا از پایه واساسی آیین نامه آن اشتباه است وتاکید بر این اشتباه بیشتر باعث اعتراض همکاران می‌شود