همکاری راداری ژاپن و کره جنوبی برای ردیابی موشک‌های کره شمالی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

همکاری راداری ژاپن و کره جنوبی برای ردیابی موشک‌های کره شمالی

ژاپن و کره جنوبی قرار است بزودی به توافقی دست یابند که بر اساس آن رادار‌های خود را از طریق یک سیستم آمریکایی به اشتراک بگذارند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 09
کد خبر: ۱۸۳۲۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، یک فرد مطلع روز سه شنبه گفت که مقامات دفاعی ژاپن و کره جنوبی قرار است در اوایل ماه آینده توافق کنند تا رادار‌های خود را از طریق یک سیستم آمریکایی به اشتراک بگذارند تا اطلاعات لحظه‌ای درباره موشک‌های بالستیک کره شمالی را با یکدیگر تبادل کنند.

 

به گزارش رویترز، این شخص که به دلیل علنی نبودن بحث‌ها از معرفی نامش خودداری کرد، گفت: وزرای دفاع ژاپن، کره جنوبی و آمریکا قصد دارند در حاشیه نشست دفاعی آسیا که در اوایل ماه آینده در سنگاپور برگزار می‌شود، به توافق برسند،

 

هیروکازو ماتسونو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن بدون اشاره به جزئیات گفت: هنوز تصمیمی در مورد توافق برنامه ریزی شده اتخاذ نشده است.

 

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در یک نشست توجیهی گفت که سه کشور در حال مذاکره برای ابداع گام‌های مشخص برای تقویت اشتراک‌گذاری اطلاعات بوده‌اند، اما هیچ چیزی نهایی نشده است.

 

با پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی با سرعت بی‌سابقه‌ای در سال گذشته، این سه کشور در نوامبر توافق کردند که به اشتراک‌گذاری اطلاعات را سرعت بخشند. ژاپن و کره جنوبی به طور مستقل با سیستم‌های راداری آمریکا مرتبط هستند، اما به یکدیگر متصل نیستند.

 

روابط بین متحدان آسیایی آمریکا در ماه‌های اخیر در مواجهه با تهدید کره شمالی گرم شده است. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن با از سرگیری «دیپلماسی شاتل» روز یکشنبه با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در سئول دیدار کرد، جایی که آن‌ها پیشرفت در همکاری‌های دفاعی را تأیید کردند.

 

وزرای دفاع ژاپن و کره جنوبی به طور جداگانه نشستی را ترتیب داده اند تا در حاشیه کنفرانس امنیتی«دیالوگ شانگری-لا» IISS که از ۲ تا ۴ ژوئن در سنگاپور برگزار می‌شود، دیدار کنند که اولین دیدار از نوامبر ۲۰۱۹ خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده