درآمد سالانه ۷۰۰ میلیارد تومانی با بهره‌برداری از راه آهن تبريز-راهبرد معاصر
سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد آخرین قیمت ارز توافقی نیما/ دلار حواله ۶۲هزار و ۷۳۲ تومان شد

درآمد سالانه ۷۰۰ میلیارد تومانی با بهره‌برداری از راه آهن تبريز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:برآوردها حاکی از آن است که درآمد سالانه با افتتاح راه آهن تبریز به ۷۰۰ میلیارد تومان برسد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 09
کد خبر: ۱۸۸۳۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور افتتاح راه آهن بستان آباد-خاوران را یکی دیگر از اقدامات در راستای تکمیل شبکه حمل و نقل کشور با اتصال مراکز استان‌ها به این شبکه و اتصال آن به کشور‌های همسایه دانست و گفت: این مسیر ریلی علاوه بر کاهش ۱۱۴ کیلومتر از مسیر و ۴ ساعت از زمان سفر موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری و ایجاد اشتغال به همراه ارتقا شاخص‌های حمل و نقل ریلی می‌شود.

او ادامه داد: با احداث این پروژه برای ۱۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و میزان صرفه‌جویی مصرف سالانه سوخت در این پروژه ریلی ۱۰۰ میلیون لیتر است که تاثیر آن در کاهش آلاینده‌های هوا ۵ هزار تن در سال برآورد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در این محور اعلام کرد: حجم خاکریزی راه‌آهن بستان آباد- خاوران ۷.۷ میلیون متر مکعب و حجم خاک برداری ۴۶.۸ میلیون متر مکعب است و در آن ۱۲۶.۷ هزار متر مکعب بالاست و ۶ هزار تن ریل به کار رفته است.

خادمی از احداث طولانی‌ترین پل قوسی دو خطه راه آهن در این مسیر خبر داد و گفت: پل باسمنج بر روی دره باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر بزرگترین پل این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است که به روش پیشرانی از دو طرف احداث شده است و با توجه به اینکه احداث، طراحی، تامین مصالح و تجهیزات این پل ۱۰۰ درصد ایرانی است یکی از نمونه‌های مثال زدنی است در ساخت ابنیه‌های فنی محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در طول مسیر ریلی میانه تا تبریز ۱۶ دستگاه پل بزرگ به طول ۲ هزار و ۸۰ متر، ۱۵۶ دستگاه پل کوچک به طول هزار و ۱۵۶ متر، دو دستگاه تونل به طول ۲ هزار و ۹۳۰ متر، ۲۲ دستگاه تقاطع و ۳ ایستگاه احداث شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با افتتاح این خط آهن اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی کشور نهایی شده است و با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به جاده‌ای پیش بینی می‌شود، سالانه ۱ میلیون نفر مسافر و ۲ میلیون تن بار از این مسیر جا به جا شود و در سال بیستم بهره برداری این رقم به جا به جایی ۴ میلیون نفر مسافر و ۱۴ میلیون تن بار در سال برسد که درآمد حاصل از آن ۷ هزار میلیارد ریال سالانه برآورد می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر