رونمایی از ۵۰۰ بازی جدید آموزشی-راهبرد معاصر

رونمایی از ۵۰۰ بازی جدید آموزشی

۵۰۰ بازی تولیدی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و آموزگاران کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران رونمایی شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 11
کد خبر: ۱۸۸۷۱۱

به گزارش راهبرد معاصر. نمایشگاه دستاوردهای توانمندی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر تهران، امروز در باشگاه ورزشی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

در این برنامه از ۵۰۰ بازی تولیدی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و آموزگاران کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران رونمایی شد.

 

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم گفت: با شیوع ویروس کرونا همه ابعاد زندگی تحت تأثیر قرار گرفت و تعلیم و تربیت هم متأثر از جریان بود و موجب شد مدارس تعطیل شود و آموزش در خانه و در فضای مجازی پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه هر چند آموزش پیگیری می‌شد اما این مدل آموزش، اثرات سو نیز داشت، افزود: به عنوان مثال ساعت خواب و بیداری دانش‌آموزان تحت تأثیر قرار گرفت و شاهد کم تحرکی، فقر حرکتی، کاهش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی بین دانش‌آموزان بودیم همچنین بعضاً شاهد افسردگی بین دانش‌آموزان بودیم.

 

کریمیان ادامه داد: با لطف و عنایت پروردگار از آن مرحله سخت گذر کردیم و به زیست بومی که قبلاً مأنوس بودیم برگشتیم اما باید برنامه‌ریزی می‌کردیم تا فاصله ایجاد شده را پر می‌کردیم و فضای مدرسه را شاداب و بانشاط می‌کردیم؛ بر همین اساس با محوریت معاونت آموزش ابتدایی تلاش کردیم که بچه‌ها بازی کنند و شنبه‌های با نشاط طراحی شد و چهارشنبه را روز بدون کیف گذاشتیم.

 

وی اضافه کرد: این دستاوردها را بررسی کردیم و به این موضوع رسیدیم که باید به بازی به عنوان ابزار کارآمد توجه کنیم چرا که بازی می‌تواند فضای خشک و بی روح را به فضای شاداب تبدیل کند و در خدمت فرهنگیان باشد تا خلاقیت و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان را تقویت کند و در امر آموزش از بازی استفاده شود‌.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۲ هزار بازی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران معرفی شد، اظهار کرد: ۵۰۰ بازی انتخاب شد و امروز شاهد بازی‌هایی هستیم که دانش‌آموزان و فرهنگیان خودشان تولید کردند.

 

وی با تأکید بر اینکه بازی نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد، افزود: پدران و نیاکان ما بازی‌هایی را خلق کردند که به خیلی از مباحث پرداخته می‌شد و یک سبک زندگی اصیلی را رقم می‌زد ولی به خاطر عجین شدن با ابزار الکترونیک از آن فاصله گرفتیم؛ این بازی‌ها باعث می‌شود بچه‌ها از گوشی و تبلت فاصله بگیرند و پویایی فرهنگی را برای ما ارمغان می‌آورد.

 

کریمیان خطاب به مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران گفت: اگر بازی‌ها در مدرسه و زنگ تفریح باشد به هدف رسیدیم؛ این خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را باید دانش‌آموزان تجربه کنند.

 

وی افزود: کار آموزش بدون همراهی خانواده‌ها ابتر و سنگین است. هر چقدر بتوانیم در کنار خانواده‌ها کارها را پیش ببریم موفق خواهیم بود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار