ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

رونمایی از ۵۰۰ بازی جدید آموزشی

۵۰۰ بازی تولیدی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و آموزگاران کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران رونمایی شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 11
کد خبر: ۱۸۸۷۱۱

به گزارش راهبرد معاصر. نمایشگاه دستاوردهای توانمندی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر تهران، امروز در باشگاه ورزشی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

در این برنامه از ۵۰۰ بازی تولیدی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و آموزگاران کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران رونمایی شد.

 

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم گفت: با شیوع ویروس کرونا همه ابعاد زندگی تحت تأثیر قرار گرفت و تعلیم و تربیت هم متأثر از جریان بود و موجب شد مدارس تعطیل شود و آموزش در خانه و در فضای مجازی پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه هر چند آموزش پیگیری می‌شد اما این مدل آموزش، اثرات سو نیز داشت، افزود: به عنوان مثال ساعت خواب و بیداری دانش‌آموزان تحت تأثیر قرار گرفت و شاهد کم تحرکی، فقر حرکتی، کاهش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی بین دانش‌آموزان بودیم همچنین بعضاً شاهد افسردگی بین دانش‌آموزان بودیم.

 

کریمیان ادامه داد: با لطف و عنایت پروردگار از آن مرحله سخت گذر کردیم و به زیست بومی که قبلاً مأنوس بودیم برگشتیم اما باید برنامه‌ریزی می‌کردیم تا فاصله ایجاد شده را پر می‌کردیم و فضای مدرسه را شاداب و بانشاط می‌کردیم؛ بر همین اساس با محوریت معاونت آموزش ابتدایی تلاش کردیم که بچه‌ها بازی کنند و شنبه‌های با نشاط طراحی شد و چهارشنبه را روز بدون کیف گذاشتیم.

 

وی اضافه کرد: این دستاوردها را بررسی کردیم و به این موضوع رسیدیم که باید به بازی به عنوان ابزار کارآمد توجه کنیم چرا که بازی می‌تواند فضای خشک و بی روح را به فضای شاداب تبدیل کند و در خدمت فرهنگیان باشد تا خلاقیت و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان را تقویت کند و در امر آموزش از بازی استفاده شود‌.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۲ هزار بازی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران معرفی شد، اظهار کرد: ۵۰۰ بازی انتخاب شد و امروز شاهد بازی‌هایی هستیم که دانش‌آموزان و فرهنگیان خودشان تولید کردند.

 

وی با تأکید بر اینکه بازی نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد، افزود: پدران و نیاکان ما بازی‌هایی را خلق کردند که به خیلی از مباحث پرداخته می‌شد و یک سبک زندگی اصیلی را رقم می‌زد ولی به خاطر عجین شدن با ابزار الکترونیک از آن فاصله گرفتیم؛ این بازی‌ها باعث می‌شود بچه‌ها از گوشی و تبلت فاصله بگیرند و پویایی فرهنگی را برای ما ارمغان می‌آورد.

 

کریمیان خطاب به مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران گفت: اگر بازی‌ها در مدرسه و زنگ تفریح باشد به هدف رسیدیم؛ این خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را باید دانش‌آموزان تجربه کنند.

 

وی افزود: کار آموزش بدون همراهی خانواده‌ها ابتر و سنگین است. هر چقدر بتوانیم در کنار خانواده‌ها کارها را پیش ببریم موفق خواهیم بود./فارس

ارسال نظر