آتش بس و برقراری آرامش نسبی در سودان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آتش بس و برقراری آرامش نسبی در سودان

برقراری آتش بس سه روزه در سودان آرامش نسبی در این کشور را به دنبال داشته است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 19
کد خبر: ۱۹۰۱۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، به دنبال آغاز اجرای آتش بس سه روزه بین ارتش و نیرو‌های واکنش سریع سودان، آرامش نسبی در این کشور برقرار شده است. این آتش بس با میانجیگری آمریکا و عربستان سعودی به دست آمد.

 

طرفین درگیر متعهد شدند در طول اجرای آتش بس از هرگونه اقدام نظامی خودداری کنند و اجازه تردد و نقل و انتقال کمک‌های انسانی را بدهند. این توافق در آستانه کنفرانس بین المللی به دست آمد که از امروز برای هماهنگی کمک‌های انسانی به سودان در ژنو برگزار می‌شود.

 

از سوی دیگر نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد عبدالفتاح البرهان و محمد حمدان دقلو (حمیدتی) در دیداری، توقف جنگ و انجام فعالیت‌های انسانی و سیاسی را بررسی می‌کنند.

 

ساز و کار سه جانبه در سودان بر ضرورت شدید به آتش بس انسانی دائمی برای فراهم شدن زمینه ارسال کمک‌های انسانی به میلیون‌ها سودانی تاکید کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار