رئیس جمهور: عقب‌ماندگی‌های فراوانی در حوزه آبرسانی به مردم داریم-راهبرد معاصر
قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403 بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور: عقب‌ماندگی‌های فراوانی در حوزه آبرسانی به مردم داریم

رئیس‌جمهور با بیان "عقب‌ماندگی‌های فراوانی در حوزه آبرسانی به مردم داریم و هدف‌گذاری دولت تأمین آب ۱۰۰۰۰ روستا است" گفت: با کار جهادی تنش آبی را برطرف می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 30
کد خبر: ۱۹۱۹۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول تصفیه‌خانه و آبرسانی به بم و بروات، با ابراز تبریک عید سعید قربان، اظهار داشت: فلسفه آفرینش انسان‌ها بندگی حضرت حق است و در این بندگی امتحانات زیادی در پیش داریم که با این امتحان انسان رشد و به کمال می‌رسد تا به قله دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مهم گره‌گشایی از کار خلق خداست، گفت: امروز این زمینه برای مدیران فراهم است تا با خدمت به مردم خود را رشد بدهند.

رئیس جمهور با تصریح به اینکه مردم در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس دادند و با جان و مال خود پای انقلاب اسلامی ایستادند و شهید سلیمانی نمونه بارز است که از استان کرمان در این مسیر جانفشانی کرده است، افزود: مسئولان و مدیران بدانند همان‌طور که در جبهه بچه‌ها جهادی عمل کردند باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

وی با اذعان به اینکه "در حوزه برق‌رسانی و آبرسانی در کرمان مشکلاتی داریم که می‌توانست سال‌ها قبل برطرف شود، اما امروز باید با کار جهادی آن را انجام داد"، اضافه کرد: تأمین زیرساخت‌های آب و برق در دولت شروع شده است و تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار است و باید به سامان برسد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به بم و بروات نتیجه کار جهادی است، گفت: هدف‌گذاری برای تأمین آب ۱۰ هزار روستا یک کار جهادی است و امروز تأمین آب و رفع تنش آبی ۳ هزار روستا انجام شده است و مابقی آن باید تا پایان دولت به اتمام برسد.

از رفع مشکلات مردم غافل نیستیم

وی با بیان اینکه "روح شهیدان ناظر بر اعمال و رفتار ماست"، افزود: امروز جبهه، جبهه تولید قدرت برای نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های مختلف است و دولت کار‌های بزرگی دارد، اما کار‌های بزرگ ما را از رفع مشکلات مردم غافل نکرده است.

رئیس جمهور با تأکید به اینکه توسعه زیرساخت‌های کشور بسیار اهمیت دارد و یکی از مهمترین زیرساخت‌ها تأمین آب و برق و اجرای فاضلاب است، گفت: آبرسانی به منطقه بم و بروات کاری بسیار ارزشمند است و مردم از آب گوارا بهره‌مند شدند که قابل تقدیر است.

وی همچنین با تأکید به اینکه وزارت نیرو تکمیل این پروژه را با جدیت پیگیری کند تا سایر شهرستان‌های شرق استان کرمان نیز از آب سد نساء بهره‌مند شوند، افزود: شرکت‌های اقتصادی و معدنی در استان کرمان وجود دارند که باید به تأمین زیرساخت‌ها توجه کنند.

با خام‌فروشی در کشور مخالف هستیم

آیت‌الله رئیسی با یادآوری اینکه "در کرمان معادن زیاد داریم، اما به‌میزانی که معدن داریم بهره‌برداری و فرآوری نداریم و این امر باید مورد توجه قرار گیرد و از خام‌فروشی جلوگیری شود"، گفت: با خام‌فروشی در کشور مخالف هستیم.

وی با تذکر اینکه "شرکت‌های بزرگی در کشور داریم که باید پیشرانه رفع مشکلات اقتصادی کشور در سرمایه‌گذاری شوند و به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند"، افزود: انتقال آب از خلیج فارس بسیار اهمیت دارد و در یک سال گذشته به‌اندازه چند سال کار شده است که باید ادامه داشته باشد.

تأمین برق عشایر با انرژی خورشیدی

رئیس جمهور با ابراز اینکه "تأمین برق عشایر که تولیدکننده هستند نیز بسیار اهمیت دارد و امروز با استفاده از انرژی خورشیدی این کار در حال انجام است"، اضافه کرد: رفع مشکلات مردم باعث خرسندی است و باید زمینه خدمت به مردم را قدر دانست.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به‌دنبال رفع مشکلات مردم بود در حالی که مشکلات زیادی در حوزه مأموریتی خودش داشت، گفت: شهید سلیمانی هنر "راه را هموار کردن" داشت و این‌گونه نبود که با پول و اعتبار این کار را انجام بدهد و با توکل به خدا و روحیه جهادی این کار را انجام می‌داد.

توصیه‌ای به مدیران و سرمایه‌گذاران

آیت‌الله رئیسی با تأکید به اینکه مدیران و سرمایه‌گذاران بدانند که مردم استان کرمان که استان شهید سلیمانی است نباید این مشکلات را داشته باشند، خاطرنشان کرد: دولت با تمام ظرفیت پای کار است تا مشکلات را به حداقل برساند و پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند؛ برای ما احساس رفاه و آسایش مردم بسیار اهمیت دارد و چیز دیگری برای ما اهمیت ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌ها نباید فرسایشی شود و از این دولت به آن دولت برسد، گفت: ما پیگیر هستیم تا طرح‌های نیمه‌تمام هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار‌های زیرساختی در بم و استان کرمان حتماً توسعه استان را به‌عهده خواهد داشت، افزود: نتیجه کار‌های زیرساختی حتماً رفع مشکلات مردم و دعای خیر مردم را در بر خواهد داشت و دعای خانواده شهدا حتماً اثرگذار خواهد بود و همه ما محتاج این دعا هستیم.

وی از زحمات گروه‌های جهادی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام پروژه‌های آبرسانی به روستا‌ها نیز تشکر کرد و گفت: سفر امروز ما سفر استانی نبود و فقط از چند پروژه بازدید خواهیم کرد و حتماً در آینده سفر استانی به استان کرمان خواهیم داشت. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده